torsdag 10 april 2008

Vad tycker du om "Christian och Peter Bloggevangelister"?

Svensk IT-blogg
Jag läste en hel sjuk grej på disruptive.nu det var nästan så man hade lust att hoppa av glädje. Dom tror verkligen att dom vet något, och bara det är ju totalt bäst. Vad man är less på sådant. Men disruptive.nu skulle behöva få höra några fina synpunkter.

Tipsa er alla, med en egen åsikt, om Christian och Peter - Bloggevangelister, säg vad du tycker om det nedan, för katten!

disruptive.nu piper bland annat om:
Sedan jag började blogga har jag blivit en riktigt bloggevangelist. Man kanske till och med kan kalla mig bloggfetischist. Har nog inte tänkt på mig själv som en sådan tidigare men det framstår som rätt självklart när man ser en videointervju som Björn Falkevik gjort med ossbr Videon är ganska lång men går bra att lyssna ...


Åsikt tack?

Surfade runt och hittade även detta idag:

disruptive.nu: Peter Stormare, om att vara fri!
Imorse var Peter Stormare på SVT. Han säger en del väldigt osvenska åsikter. Det jag gillar med denna videon är att man kan känna hans frihetslängtan i hela kroppen när man lyssnar på honom. Han vill bestämma självbr Jag kan relatera starkt till honom när jag ser denna. Kan du detbr Tack Erik för tipsetbr

www.cykelmygg.se: Livets förgänglighet
br Det slog mig att det är 10 år sedan jag började träna cykling på riktigt. När jag flyttade till Oslo så köpte jag min första hardtail och började utforska Nordmarka. När jag flyttade tillbaka till sverige så utökades stallet med en racer. Min första landsvägscykel var en Basso Coral och gjort av stål, tung som ...

cattiullstrom.blogspot.com: Schulman, Ander, VF, NWT, Satan och Kampen.
I februari började jag plötsligt tycka att Alex Schulman ändå är lite kul. Fortfarande rätt nja, men ändå... Den enkla anledningen är det blogginlägg där han berättar varför han bloggar på VF, och kallar NWTs ägare, Lars Ander, för satan själv.Men Schulman bloggar ju på VF och inlägget ansågs inte riktigt lämpligt jag antar att det är därför jag inte hittar det nu. Ander gick ut och dementerade det faktum att han skulle vara satan, och tyckte att Schulmans blogg var porr. Peter Franke chefredaktör för VF och Sveriges bästa ledarskibent bad Ander om ursäkt och Calle Schulman fick förklara broderns agerande.Om vi ska vara ärliga så är ju NWT verkligen en ond tidning... och det kanske är så att Ander är själv Why notFör de som misstänker att det kan vara så, finns nu en facebookgrupp som jag tänker göra reklam för Stöd VF's kamp mot NWT. Viktiga grejer.Läs även andra bloggares åsikter om VF, NWT, Lars Ander, Schulman, satan, journalistik, bloggar, bloggosfären, Peter Franke

Inga kommentarer: