torsdag 10 april 2008

Söt inlägg: CSN och Mecenatkortet har blivit hackade

Svensk IT-blogg
Såg ett inlägg på www.gate303.net och det fick mig verkligen att trilla av stolen. Vissa saker var så söt, men kan hålla med om endel av det. www.gate303.net skriver massa fina saker.

Trots det vill jag passa på att tipsa er om CSN- och Mecenatkortet har blivit hackade, skriv gärna och berätta om ni håller med mig i kommentarerna här nedan!

www.gate303.net skriver bland annat:
Nu har ännu ett hack genomförts, denna gång är det mot hemsidorna för CSN och Mecenatkortet. Hackarna har förmodligen kommit över uppgifter för ca 930 000 studenter, detta inkluderar lösenorden som lagrades i klartext. Här kan du läsa mer om hacket och även se de meddelanden hackarna lämnat på Mecenats hemsida...


Visst kan man kan man tänka och tycka i evighet om detta?

Lite mer spännande saker:

www.roberthammar.se: Kraftig volymökning av sålda kameror
För en vecka sedan kunde du läsa om vårt projektarbete En studie i hur Canons produkter marknadsförs och hur man utnyttjar internet för ändamålet. Arbetet har jag gjort tillsammans med några andra studenter på Svenska Handelshögskolan i Helsingfors, Hanken. Arbetet var intressant på det sättet att vi analyserade Canons hemsida utifrån ett annat perspektiv ...

mysforvirring.bloggspace.se: Regn
Regn....regn ochbr åter regn....Vet inte vad jag tycker om dettabr väder...men det är säkert bra förbr naturen..*muttrar*..men inte för mig som vill ha massor av solbr och en skaplig dagstemperatur...Har lämnat skruttan i skolanbr och ska snart göra mig klar för att åka ivägbr själv till skolan...Sen är det simskola som sagt..jagbr hoppas att hon klarar det bättre denna gång än vadbr hon gjorde sistbr Sitter ochbr väntar på att skruttans pappa ska sätta in litebr pengar åt mig..som jag har påmint honom om enbr gång i veckan sen annandag påsk..undrar om han skickabr de med snigelpost över internetbanken...Skruttan behöverbr verkligen en ny vårjacka..men antar att hon kommer attbr få vänta med den tills nästa vecka...om sombr läget ser ut nu så måste jag ställa in minbr fest...finns inga pengar....allt för mycket räkningar ochbr för lite inkomst...Jäkla skit..br Ringde ävenbr sambon i morse för att påminna om den 14 April..detbr är visst studiedag på barnens skola...han uppskattadebr inte min kommentar...att han kan ju fråga en gång allabr fall utav dessa miljoner gånger som hans ex ringer bådebr per dag och vecka om hur det blir den dagen.....Jag kan ta med mig skruttan på denbr föreläsning som vi har..men inte bådabr två....Samtalet sluta med att halvt om halvt slängerbr på telefonluren...ska väl även säga att hanbr har starka åsikter om mitt ex och hur han är...menbr jäklar om jag pratarsäger något om hans...Ärbr inte det lite lustigt...Nopps nu ska jag sätta lite fartbr här hemma...br

www.fitnessguru.se: Hitta rätt GI på din mat här!
br GLYKEMISKT INDEXbr Lite då och då vill folk veta GI på diverse produkter. För detta rekommenderar jag Fredrik Paulns hemsida och hans GIlista.br En annan väldigt bra och stor lista med GI för massor av livsmedel finns hos glycemicindex.com, dock är denna på engelska. Det är antagligen den mest kompletta GIlistan som finns tillgänglig. Här kan även ...

Inga kommentarer: