torsdag 10 april 2008

Nytt rekord: Lördag kväll och Bolibompa på TV

Svensk IT-blogg
Under alla mina yrkesverksamma år har jag aldrig stött på någon sådant här ( obs det var på www.roberthammar.se) . Man kan tro att personen i fråga "har alla tallrikarna i skåpet", men läs vidare gott folk. Det du kommer få se är fullständigt fantastisk. Så se upp du kommer att helt visst att vilja trilla av stolen när du ser.

Med risk för att bli en soffpotatis tipsar jag dig om gå in på Lördag kväll och Bolibompa på TV Säg gärna vad Du tycker om det hela!

Typ såhär skriver www.roberthammar.se:
Lördag kväll och bolibompa på TV, vilket kombination, en höjdare, eller. Bilden är tagen med Lensbaby 3G Canon Speedlite 580EX II. Jag fick riktat ljus med hjälp utav en petflaska. Det är en 0,5 liters petflaska så botten av flaskan är för liten för blixthuvudet, så jag gjorde en öppning i sidan av flaskan ...


Visst bli man nyfiken i en strut!?

Surfade runt och hittade även detta idag:

www.roberthammar.se: Bilder på en tulpan och en ros ljusatta med Canon Speedlite blixtar
Jag plockade fram tre Canon Speedlite 580EX II blixtar, utlösta med en Canon transmitter STE2 och på min Canon EOS 5D hade jag min nya Lensbabie 3G monterad. Blixtarna ställde jag upp hemma vardagsrummet intill ett fönster så att jag även kunde utnyttja dagsljuset som en del utav min ljussättning. Ljussättningen är gjord i 23 ...

www.roberthammar.se: Canon ST-E2 Speedlite-sändare slut lager och i fabrik?
I ett tidigare inlägg skrev jag om hur Pedro Moura använder Canon STE2 för att utlösa sina Canon blixtar. Råger Åberg på Fotofeber efterlyser i ett inlägg efter en Canon STE2 Speedlitesändare. Det verkar som om fotobutikerna har slut på sändaren och att det verkar som om fabriken inte heller har några på gång. Jag ...

www.roberthammar.se: Använder du en Canon ST-E2?
Jag hittade en fotograf som använder Canon STE2 för att utlösa sina Canon Speedlite blixtar. Nu brukar jag också använda min Canon transmitter i min fotografering, men då inomhus och då främst när jag handhåller min blixt i vänster hand. I höger hand håller jag min Canon 5D, så det lär nog se lite lustigt ...

Inga kommentarer: