torsdag 10 april 2008

Hittat på nätet: Kalles, Abba WestTech sökmotorspammar

Svensk IT-blogg
När jag satt i soffan hemma såg jag en grej på nygards.org gissa om jag höll på att trilla av stolen! Vissa saker som står där är ju helt bäst, och ni kommer garanterat vilja börja gråta när ni ser det här. Ordspråket som säger "Bättre en fågel i handen, än 10 i skogen" vet sin plats i universum.

Måste bara tipsa om det här Kalles, Abba & WestTech sökmotorspammar, om du tycker som jag skriv något om nedan!

Lite av det som nygards.org skriver:
Idag sökte jag efter lite information om Kalles Kaviar via Google. Jag upptäckte först hur dålig webbplatsen var. Det tog hela 40 sekunder innan sidan hade laddat klart och det gick inte heller att skippa introt. Kalles.se är en seg flashsida som dessutom inte innehåller någon vettig produktinformation. Då måste man istället leta sig vidare ...


Svårt att inte ha en åsikt, eller hur?

Surfade runt och hittade även detta idag:

tunesunited.eu: Digital living, vårblandband
Jag har precis kollat på Kalles plats 8 av Youtubeklipp med gulliga kattungar. Riktigt nice, jag tycker det är väldigt kul att ARP Oddysseyägare får en chans att visa upp ett annat ansikte också, på nätet. Att även de smälter för gulliga kattungar. Tack för det Youtubebr PRFredric skickade till mig för ett tag sen en ...

terese.wordpress.com: Torn & Barnmorskorna
Är helt slut nu, men jag får väl skylla mig själv. Var tvungen att städa lite idag efter jobbetoch när jag drar igång så blir det inte lite. Klarar inte av det, utan städar hela huset istället Städning är döden för min kropp, men det måste ju göras. Det här skitvädret gör ju inte heller ...

fotbollsnordar.blogspot.com: Lååååångfredagstaktik
Villa, Baraja och Joaquin är glada. Det är inte Valdz.Och inte jag heller. Jag mejlade såklart Rijkaard i all ödmjukhet innan matchen. Man vill ju dra sitt strå till stacken. Att hjälpa mitt älskade Barcelona har legat mig varmt om hjärtat ända sedan jag bodde där. Men vad hjälpte det att mejla Rijkaard. Han lyssnar aldrig på mina goda råd. Istället fortsätter han mobba Ronaldinho och Deco, är defensiv och har Henry på avbytarbänken tills i 50e minuten. Så gick det som det gick igår mot Valencia. Det blir ingen spanska cupenfinal för Barca i år heller. Och snötäcket växer här hemma i Solna och täcker alla fotbollsplaner. Kan inte ens jogga med min svullna fotled. Så tyvärr, jag har ingen vettig taktik för att ta mig igenom dagen. Det blir en lååååång tråååååkig fredag.Och eftersom det är just fredag finns det inga matcher i sikte jag kan trösta mig med. Det är bara att sjunka ner i förlustträsket, crawla sig förbi alla hånfulla krokodilkäftarsonen, nyförvärvet och resten av familjen och hålla näsan ovanför ytan tills någon båt eller stock dyker upp som jag kan klamra mig fast vid. Kanske det visas någon premier leaugerepris ikväll som kan påminna om att livet går vidare Spanska ligan fortsätter för Barcas del på söndag. Och kanske han är mer villig att lyssna på goda råd idag, senor Rijkaard Fast jag är inte lika ödmjuk nu. För nu har jag sett samma svarta kritstrecksrandiga kavaj match efter match och tröttnat på Rijkaards gangsterlook. Så fixa taktiken och byt kavaj Rijkaard eller jobb.RonaldinhaDeprimerande matchfakta Tänk på saken, Rijkaard....

Inga kommentarer: