torsdag 10 april 2008

Vad sägs? Odlingsrapport i halvtid

Svensk IT-blogg
Om du hade ett äpple på huvudet, skulle det aldrig rulla av (ja du skulle inte kunna röra dig på en halvtimme) om du såg det jag såg på www.rkc.nu det var verkligen så att man ville trilla av stolen när man läste. Tror aldrig jag har blivit så förfärligt överaskad av det som www.rkc.nu skriver, och endel av det är så fantastisk.

Men dock, www.rkc.nu skriver helt klart vissa roliga grejer . Se här till exempel:
Katastrofalt resultat på tobaksplantorna i år. Jag tror det är tre som har grott. Om du läste ett av mina första inlägg så ondogjorde jag mig över dessa tusentals fröer som grodde och skulle planteras om. Det fick jag tillbaka nu Tre plantor Något har gått på tok men jag vet inte vad. Kanske rent ...


Skulle väldigt gärna vilja veta vad du tycker om det ovan! Så kommentera gärna :)

Surfade runt och hittade även detta idag:

naaatha.blogg.se: PENGAR TILLBAKA
Jag fick mina deklarationspapper idag och min pappa fick läsa de åt mig då jag inte riktigt förstår mig på sånt men han gjorde mig glad, så glad att jag kan betala min Rhodos resa i 2 veckor på första klass hotell.. ja så mycket pengar kommer jag att få tillbaka D JIPPIE haha. Fy fan vad skönt och då började självklart Natta att älska skatteverket, dock har jag inte ogillat dem än då jag alltid får pengar men fan detta är flera tusentals, närmare tio tusentals kronor.. shit D Med detta så betyder det att sommarjobbspengarna kan jag spendera hur som helst och det betyder även att jag har råd med mycket annat men jag får ju inte pengarna förrän till midsommar haha. Innan London resan i alla fall D fan vad jag är glad.Någon av er som fått deklarationen Om ni är för unga Vad ska ni göra ikväll

asj81.spaces.live.com: April april?
Jag läste på aftonbladet idag att svenska posten ska slås samman med den danska posten. Min första reaktion var "Haha, eller hur, det är första april idag" men sen läste jag lite vidare och det kan vara så att jag blir helt grundlurad, men det verkar faktiskt som att det faktiskt ska hända... Jag vet inte... Jag tror inte på något som jag läser idag. Om de fortsätter tala om det imorgon så kan jag nog tro på att det kommer att hända. Annars så är nog det här det bästa aprilskämtet som jag har stött på.

drommhuset.blogspot.com: Prisa skatteåterbäringen!
Förra året var det år jag pluggade och jobbade så fort jag fick chansen, dom drog då inte så mycket skatt, men jag orkade inte ringa till lönekontoret och säga att dom skulle dra lite mer... Har gått och funderat ett tag på HUR mycket jag nu skulle vara skyldig, inte skoj alls Men så kom då skattebeskedet, eller ja, givetvis slängde jag mig på datorn så fort dom släppte uppgifterna på deras hemsida*ha ha* och till min stora förvåning landade summan jag skulle få TILLBAKA på över 10 000 Ja ni läste rätt, har man tur eller har man tur.Hade inte i min vildaste fantasi trott att jag skulle få tillbaks så mycket pengar, då jag trodde jag låg högt på minuskontotSå nu har jag påbörjat min lilla "vill ha grejer"lista D Såklart står ju en Kitchen Aid högst på listan och sedan skulle jag nog vilja göra en liten minimakeover av sovrummet och shoppa ny klädförvaring ditPrisa SkatteåterbäringenDet här skåpet var fint, tydligen en nyhet på IKEA Hemnes för 3195Kanske får bli ett sådant då jag letat med ljus och lykta efter ett liknande fast med lite mer år på nacken och lite sliten charm, men som dock verkar omöjligt att finna DKram Sofie

Inga kommentarer: