torsdag 10 april 2008

Sånt bäst inlägg: Gryning över Jönköping

Svensk IT-blogg
Såg ett inlägg på michaelsageras.blogspot.com och det fick mig verkligen att hoppa av glädje. Vissa saker var så bäst, men kan hålla med om endel av det. michael sågerås skriver massa snygga saker.

Trots det vill jag passa på att tipsa er om Gryning över Jönköping, skriv gärna och berätta om ni håller med mig i kommentarerna här nedan!

michael sågerås skriver bland annat:
Nuförtiden behöver man inte gå upp med tuppen för att ta bilder i gryningen. Jag tog en sväng idag på morgonen efter jag lämnat min lille pojk på dagis. Tyvärr hann jag inte få med solskivan den var verkligen som en skiva innan molnen tog överhand. Men ganska snyggt blänk i vattnet tycker jag att det blev.


Visst kan man kan man tänka och tycka i evighet om detta?

Hittade lite andra bloggar om detta:


exponerat.blogspot.com: Nä, nu får det vara nog med regn!
Lyckan över en dag utan regn blev kort, för både igår och idag har det varit mulet och en hel del regn. Det har inte varit mycket tid på stranden tyvärr. Men idag hyrde vi en båt som tog oss ut på havet och ditresan var fin med en del sol, men efter vi hade snorklat kom ett riktigt regnoväder över oss och det hällregnade verkligen Det var lite otrevligt stormigt på havet på väg tillbaka, och vi blev helt dyngsura och för första gången sen vi kom hit har vi varit genomfrusna.Vi har nog haft en väldig otur med vädret här på Mauritius, för först var det den första cyklonen som medförde väldigt ostadigt väder hela den första veckan och så nu har en ny cyklon härjat en bit bort och dragit hit mer dåligt väder. Prognosen för de sista dagarna här ser inte särskilt lovande ut. Mest moln och en del regn. Hmm... men vi får väl hålla tummarna för att molnen blåser bort och att solen tittar fram bakom molnen. Och även om man blir lite less på vädret emellanåt, så är jag ju tusen gånger hellre här på det vackra Mauritius i tropisk värme, än hemma i det grå vintertrista Sverige

michaelsageras.blogspot.com: Sol och iskalla vindar
Det måste vara något nytt väderfenomen som visade sig idag. Det var en stor, rund och gul sak på himlen. Kan det vara SOLEN. JA, det visade sig att det var det. Ut fort som ögat med kameran jag hade tid till detta idag som tur var. Jag tog en sväng mot stan och stannade vid kanotklubben i Jönköping. Det var inte bara sol, det blåste också och sen fanns det isformationer kvar sen natten. Det blev rätt häftiga bilder, om jag får säga det själv. Bilderna har jag sedan behandlat efter en del av 7stegs metoden, Scott Kelbys nya bok.

michaelsageras.blogspot.com: Fotoaffisch a´la Scott Kelby
Jag var bara tvungen att göra som mr Kelby, skapa en affisch med en av mina bilder som jag tog idag. Hans bok 7stegs metoden kan verkligen rekommenderas. Den har i stort sett allt som hör bildredigering till eller bildbehandling kanske det heter. Den boken hör egentligen hemma hos alla som äger en digitalkamera och en dator med Photoshop i. Till bilden jag tog tidigare idag, jag tycker det är snyggt med rost har jag kommit på. Alltså gammal vind och väderpinad rost. Det är snyggt och varför inte rama in en sådan bild och sätta på väggen. Allt behöver ju inte vara vackra solnedgångar även om jag är väldigt förtjust i det också utan något helt annat som till exempel rost kan vara hur snyggt som helst med. Så här är den... min rostbild i affischformat.

Inga kommentarer: