måndag 7 april 2008

Krukmakare är bara bäst!

Svensk IT-blogg
Hittade av en ren tillfällighet ett inlägg på www.rkc.nu och det fick mig verkligen att börja gråta. Endel synpunkter som står där är ju helt bäst, men jag kan faktiskt se någon sanning i det! www.rkc.nu skriver endel spännande grejer .

Vill verkligen tipsa er alla om Krukmakare, berätta vad du tycker om det som står nedan!

www.rkc.nu skriver bland annat:
Påskhelgen är över och förutom att jag inledde med feber och rinnande näsa var det trevligt att vara ledig. Jag har börjat plantera om tomaterna och roligt nog var de KRAVfröerna som har tagit sig bäst i år. De har fått flytta egentillverkade krukor av papper eftersom jag inte kommit ihåg att samla mjölkpaket till ...


Vad tror du om det här?

Lite mer spännande saker:

gunnela.nu: EU-ekologiskt svenskt eller importerat respektive KRAV – kommer konsumenterna att förstå skillnaderna?
Nu har jag dykt på de första EUekologiska tomaterna. Och Scan funderar på att ta fram EUekologiska grisar i stället för KRAVgrisar för att lättare tillgodose marknadens krav på ekologiskt griskött. Just nu remissbehandlar KRAV sina mervärden. Vad ska finnas kvar och vad ska ändras Finns det risk för en urvattning av KRAVregelverket.br Proppen har gått ...

www.heurling.com: Normaltid
Det är skönt att det är långhelg ibland. Man kan passa på att göra massor av kul saker. Den här påsken har vi bland annat hunnit gå på bio vi såg Jumper och dessutom äta middag på den mysiga restaurangen Jensens Böfhus i Örebro. Där är det både god mat och snygg inredning och dessutom hade vi trevligt sällskap också.Men trots att det är skönt att vara ledig är det lika skönt att helgen är över. Jag gillar rutiner och nu när det är "normaltid" igen kan jag få lite mer gjort. Distansstudier bedrivs bäst när alla andra jobbar och jag får tid för mig själv. Så nu är det bäst att jag jobbar på och låter bloggen vara för en stund. Bilder Privata tagna med mobilkamera, tack för lånet PAndra bloggar om Jensens, långhelg, restaurang, biobesök, Jumper

www.heurling.com: Gröna fingrar
I helgen har de gröna fingrarna använts flitigt här hemma. Så gott som alla växter har planterats om i ny fräsch jord och örterna i köksfönstret har fått flytta ut ur sina små plastpåsväxthus och in i större krukor. Ja, alla utom rosmarinen då, som fortfarande är på efterkälken och för ömtålig för att hanteras. Den får bo kvar i sitt växthus ett litet tag till Det känns skönt att de försummade växterna äntligen har fått ny jord, med lite mer näring, att rota sig i. Att överleva på en kost bestående av enbart sol och vatten är nog inte det lättaste.

Inga kommentarer: