måndag 7 april 2008

Nyligen bloggat: Vad bör man tänka på när man gör en hemsida

Svensk IT-blogg
Ok, det här jag läste i morse på www.gate303.net var så sött att man ville börja gråta. Om man nånsin ska kunna gå vidare i detta livet, måste man läsa det här helt asbra,

Borde inte föra det vidare men jag bara måste! Hör här, www.gate303.net skriver:
I dagsläget finns många verktyg som gör det lätt för gemene man att utveckla hemsidor. Det finns däremot vissa bitar man bör tänka på när man gör en hemsida, allt ifrån upplägg till hur man presenterar innehållet och vilka verktyg man väljer. Med denna artikel hoppas jag kunna komma med några goda råd och lite egna erfarenheter...


Klicka in dig på Vad bör man tänka på när man gör en hemsida?, säg vad du tycker om det ovan, snälla!

Här är lite mer saker jag hittat

blogg.loopia.se: Din hemsida och säkerheten
Det finns många aspekter av det här med säkerhet när det gäller hemsidor. En av de vi möter varje dag, och som är av yttersta vikt för den som utvecklar en hemsida att tänka på, är hanteringen av indata. Har man inte koll på sin indata öppnar man enkelt för hemskheter som ...

www.internetpengar.com: Köpa hemsida
Jag har fått många frågor om jag hade kunnat tänka mig hjälpa till att sätta upp hemsidor mot betalning. Problemet är att jag inte känner att jag har tid och vill ta på mig det just nu så jag skriver istället detta inlägg som följer upp min post om hur man installerar Wordpress. Om man ...

blogg.expressen.se: Snabba kolhydrater
Kolhydrater finns i "bra", "mellanbra" och "dåliga" varianter. Snabba kolhydrater hör till den grupp av kolhydrater som är mellanbra. Denna form av energi ger en snabb verkan eftersom blodsockret påverkas i en snabbt stigande kurva. Denna energikälla är idealisk för att fylla på energidepåer efter träning, men bör annars ätas i små mängder. Blodsockerkurvans snabba stegring gör att bukspottkörteln frisätter stora mängder insulin. Insulinet hjälper kolhydraterna att snabbt komma in i muskulaturen för att användas till energi. När detta sker så minskar kolhydraterna i blodet och vi får lågt blodsocker. Vi blir lätt hungriga eller "sugna" tätt inpå den tidigare måltiden eftersom vår kropp inte vill ha ett lågt blodsocker. Trötthet och irritation kännetecknar ett lågt blodsocker. Snabba kolhydrater finns i mat som som är halvfabrikat, fibersnål, mosad, sönderdelad i mindre delar eller som har kort tillagningstid.

Inga kommentarer: