måndag 7 april 2008

Fantastisk inlägg: Min frukost på måndag

Svensk IT-blogg
Såg ett inlägg på aselli.se och det fick mig verkligen att trilla av stolen. Vissa saker var så fantastisk, men kan hålla med om endel av det. aselli.se skriver massa fina saker.

Trots det vill jag passa på att tipsa er om Min frukost på måndag, skriv gärna och berätta om ni håller med mig i kommentarerna här nedan!

aselli.se skriver bland annat:
Nu ska jag göra något som Teolinda skrev om här i kommentarerna.br Det är visst ett förbjudet ämne. Nja, nästan. br Jag ska berätta vad jag ska äta till frukost.br Det blir en tallrik jordgubbsyoghurt och Kellogs Kspecial med red berries.br Och inget mer.br En riktig sockerbomb som säkert också är förbjudet att äta. Åtminstone enligt vissa kostgurus. ...


Visst kan man kan man tänka och tycka i evighet om detta?

Hittade lite andra bloggar om detta:


handsomeranger.blogspot.com: Frukost
Fick ett sms halv sju i morse. En vacker kvinna ville ha mig med på frukost på Egg and Milk. Det var precis vad jag behövde. Innan hon ringde hade jag legat och stirrat i taket och försökt motstå frestelsen att sätta mig vid skärmen och vänta på att HON skulle logga in. Trots att det var alldeles för tidigt. Det är krig inuti mig. Jag har två motstridiga känslor i kamp med varandra. Mitt vanliga jag och mitt förtrollade jag. För att bekämpa förtrollningen som haft grepp om mig de senaste dagarna valde jag att äta frukost med skönheten.

fruhenriksson.blogspot.com: Snö?!
Vad tusan Snö Jag vill inte tro det eller se det. Sluta genast med detta skämtet Men det lägger sig åtminstonde inte, det är ju något.Full rulle idag, har käkat frukost på stan med C M, efter det promenad sen hem till oss. Nu måste det städas och ikväll kommer svärmor med familj hit, ska äta ihopKanske, men bara kanske hinner jag med ett längre och mer spännande inlägg senareTills dess bjuds det på en liten bild iafSå här koncentrerad kan man va när man tittar på bilder

blogg.expressen.se: Vart tog näringen vägen?
Det är så fascinerande att vissa äter vad som helst. Igår på pressfesten bjöds det på lättsaltade chips, bruschetta med svampstuvning på och jag mår illa av att tänka på det... kycklingklubbor. Min princip är att inte äta från andras ben, så jag åt kanske 4 gram innan jag fick en benflisa och nästan kräktes.Vi bad den snälla barkillen om specialmat med ursäkten att jag var laktosintolernant, Visserligen är jag det men både jag och Josefine insåg att det var enda chansen att fåMAT i våra stackars magar.Till våran förtjusning fick vi lunchbuffens hääärliga grönsaker i olja. Dom var kalla, sega och det slutade med att vi fick frångå våra principer och äta jordnötter till middag och en skiva vitt bröd. Till allas stora förvånan *skratt*, så byttes våra drinkbiljetter till 2 mineralvatten och den härligt mörkröda fördrinken med sockerlag lämnade vi till de glada partyfolket.Vi vaknade precis upp och det var tur att drinken hoppades över. Vi både känner oss bakfulla ändå *ler* och inser SOM VANLIGT att socker och vitt bröd inte är att rekommendera. Lite illamående och med jästluktande fötter, ska vi ner till frukostbuffn och göra den största och fräschaste fruktsallad som skådats. Men visst är det fascinerande Mat är verkligen superviktigt och en näringsfattig måltid kan göra att kroppen känns som en urvattnad trasa. Efter frukosten blir det en promenad i sokskenet och sen ska vi charma alla små yrväder... dagen lång *Jippieeee*br Kramkram

Inga kommentarer: