torsdag 10 april 2008

Hittat på nätet: Filosofi, livets cirklar, raksträckor och spiraler

Svensk IT-blogg
När jag satt i soffan hemma såg jag en grej på www.jenst.se gissa om jag höll på att trilla av stolen! Vissa saker som står där är ju helt fantastisk, och ni kommer garanterat vilja hoppa av glädje när ni ser det här. Ordspråket som säger "Bättre en fågel i handen, än 10 i skogen" vet sin plats i universum.

Måste bara tipsa om det här Filosofi, livets cirklar, raksträckor och spiraler, om du tycker som jag skriv något om nedan!

Lite av det som www.jenst.se skriver:
Livet kan delas in i cirklar, raksträckor och spiraler. Det är en filosofisk tanke som jag delar med mig av, även om det säkerligen finns flera filosofer som redan kommit fram till samma sak.


Svårt att inte ha en åsikt, eller hur?

Här är lite mer saker jag hittat

www.metrobloggen.se: Min filosofi
Det finns de som blir provocerade av att min blogg heter Lycklig, lycklig. Vad har jag att vara lycklig över Jo, se, det är min filosofi Att hitta ...

blogg.expressen.se: Grönt te
br Grönt te br Grönt te kommer från samma buske som det i Sverige mera allmänt använda svarta teet. Skillnaden är att det gröna teet inte genomgår en jäsningsprocess. Flera nyttiga ämnen bevaras därför i det ursprungliga, gröna teet och man har kunnat visa på flera hälsosamma effekter. Det innehåller en del koffein på samma sätt som vanligt te och kaffe men även balanserande ämnen som theanin. En aminosyra som har visats ha lugnande effekter när det ges som kosttillskott. Det finns även koncentrat av grönt te i kapselform. Man bör inte överdosera för det finns en rapport om ett fall med påverkan på levern i samband med intag av höga doser kapslar. Det gäller dock inte de tabletter som innehåller rent theanin. Var observant på användade av Grönt te i kapselform Det har kommit rapporter från de franska och spanska läkemedelsmyndigheterna om flera fall av leverpåverkan bl.a. hepatocellulär leverskada som sätts i samband med intag av kapslar innehållande alkoholextrakt av grönt te. br Läkemedelsverket uppmanar därför landets läkare att vid svårtolkade leversymptom hos patienterna fråga om de ätit extrakt eller pulver av grönt te, och rapportera in sådana fall till Livsmedelsverket. br Källa www.helhetsdoktorn.nu

blogg.expressen.se: Tv-premiär
Sista dagarna har varit minst sagt turbulenta... Söndagens tvpremiär kändes bra och jag är nöjd med både min egen och familjernas insats... Såg iallafall det mesta av programmet Min familj är som vanligt som en samling med överaktiga och rastlösa själar. Mamma och pappa sitter inte still en sekund, brorsan likaså och alla bara springer i cirklar. Syrran sitter med en skrikande liten Moa och Julle skäller och nosar på allt som rör sig... och allt som är still med för den delen br br Så med en stor portion tålamod och röntgensyn... blev det riktigt trevligtbr br hehe

Inga kommentarer: