måndag 7 april 2008

Nytt rekord: Den långa vägen till Mediaportal 2

Svensk IT-blogg
Under alla mina yrkesverksamma år har jag aldrig stött på någon sådant här ( obs det var på tyve.se) . Man kan tro att personen i fråga "har alla tallrikarna i skåpet", men läs vidare gott folk. Det du kommer få se är fullständigt underbar. Så se upp du kommer att helt visst att vilja börja gråta när du ser.

Med risk för att bli en soffpotatis tipsar jag dig om gå in på Den långa vägen till Mediaportal 2 Säg gärna vad Du tycker om det hela!

Typ såhär skriver tyve.se:
Det finns en technical preview av Mediaportal 2 ute och efter en lång historia så testade jag den häromdagen. Det hela börja med att jag ville styra min receiver från HTPCn. Det gjorde att jag insåg att det kanske var bättre med ett simpelt PC surroundsystem till TVn och att använda mina dyra högtalare och ...br SHARETHIS.addEntrybr title "Den långa vägen till Mediaportal 2",br url "httptyve.seblog2008denlangavagentillmediaportal2"br ;br


Visst bli man nyfiken i en strut!?

Surfade runt och hittade även detta idag:

tyve.se: Styra receiver från HTPC
Sedan jag byggde HTPC har min receiver fått en allt mer anonym roll. Alla finesser som den har kan jag ordna genom program och inställningar i datorn. Det finns många fler radiostationer på nätet och nästan alla ingångar som receivern har är tomma eftersom det bara är en sak ansluten förutom högtalarna.br Jag skulle därför vilja ...br SHARETHIS.addEntrybr title "Styra receiver från HTPC",br url "httptyve.seblog2008styrareceiverfranhtpc"br ;br

tyve.se: Bildförbättring med FFDShow
Det finns en mängd guider och trådar på nätet om hur man kan använda FFDShow för att förbättra bilden på framför allt DVD och normalupplöst video. Jag har avvaktat med att testa någon av de här guiderna eftersom jag haft en hel del annat att rätta till först men idag tog jag mig tid att ...br SHARETHIS.addEntrybr title "Bildförbättring med FFDShow",br url "httptyve.seblog2008bildforbattringmedffdshow"br ;br

tyve.se: Hitta ut ur labyrinten
Jag har börjat använda mitt GPSheadset till telefonen när jag tränar. Det är ganska intressant att se var toch hur snabbt man rört sig i terrängen. Programmet jag använder heter Tracker och följde med gratis med GPSen och funkar bra i telefonen men jag skulle önska att man kunde föra över träningsrundorna till datorn.br Började därför ...br SHARETHIS.addEntrybr title "Hitta ut ur labyrinten",br url "httptyve.seblog2008hittauturlabyrinten"br ;br

Inga kommentarer: