måndag 7 april 2008

Ewonsphotoshop.wordpress.com påstår: Första videon

Svensk IT-blogg
Läste precis ett inlägg på ewonsphotoshop.wordpress.com och det fick mig att trilla av stolen. Vissa åsikter som beskrivs är rent utav fantastisk, men jag håller inte alltid med om allt. ewonsphotoshop.wordpress.com skriver mycket underhållande saker.

Likväl vill jag passa på att tipsa er om Första videon, berätta gärna om du håller med mig i kommentarerna nedan!

ewonsphotoshop.wordpress.com skriver bland annat:
_uacct UA40280401;urchinTracker;br Idag har jag premiär för min första egenproducerade video. Den är iQuicktimeformatoch finns att spela upp från min hemsidaewon.seFilmen kan vara lite seg att ladda för den som inte har en snabb uppkoppling. Min berättarröst är också lite dov höj upp volymen så hörs det bättre, men lösning på det problemet kommer extern ...


Vad tycker ni om detta?


Detta har andra skrivit:

hemochhast.blogspot.com: Lite av varje
Första mars och första vårmånaden. Fast i år har det varit vår, eller är det höst, sedan jul. I torsdags hade vi en fantastisk vårdag och eftersom jag hade sovmorgon från "riktiga" jobbet var jag ute en stund på förmiddagen. Konstaterade att min ena klätterros honungsroshar 1 cm stora bladknoppar och att häggmispeln inte låg långt efter. Idag är det gråväder igen, mulet och duggregn. Ser i paddocken att det har regnat en hel del i natt. Hoppas att det rinner undan till i eftermiddag. Idag öppnar jag gårdsbutiken för säsongen, så morgonen har gått åt till det sista lilla småfixandet. Nu återstår att byta ett par glödlampor och sätta upp skyltar. Har fått in en hel del nya fina saker, en del finns i nätbutiken redan. Får se om jag hinner fotografera lite under dagen så att jag kan få in återstående saker ikväll. Ytterligare varor är på väg. Hade hoppats att de skulle hunnit fram till idag, men jag får väl ge mig till tåls lite till.Förra lördagen var jag på second hand och fyndade porslin, det står fortfarande kvar på bordet inne i "finrummet". Kattfria, tvfria rummet med ärvda möblerna och stängda dörrar. Ska försöka hinna diska och plocka in det i skåpen idag. Fyndet bestod bl a i en jättefin kaffe och teservis från 50talet, cremefärgad med guldkant och svarta blommor. Om jag hinner ska jag ta en bild och lägga ut. Förutom det hoppas jag hinna städa lite i trädgården, rida och kanske ta några tag inne också.Stefan, maken, håller på med ett litet hästprojekt, som vanligt. Den här gången är det foderautomater som står på listan. När man som vi har ett antal hästar hemma och jobbar hela dagarna är det här med middagsfodring ett återkommande vinterproblem och vi har funderat i flera år på en bra lösning, testat en del men inte kommit på något bra. Problemet är att de små hästarna äter för mycket och för fort om man lägger ut mat för en hel dag, och dessutom har vi en fånghäst vilket inte gör problemet lättare. Vi har testat murbaljor, vilket hjälper till att hålla maten ren från lera men trots stenar i botten är lättvälta, foderhäck, vilken också höll maten från marken, men den var inte tillräckligt tung och stadig för att klara att fungera som kliträd, så nu har den flyttat till fårhagen och där fungerar den alldeles utmärkt. Nu hoppas vi att vi har hittat en bra id. Gå in på www.sundhast.se så hittar du bilder. Förhoppningsvis kan den första bli klar idag, jag är jättenyfiken på att se om det fungerar. Det största problemet idag lär bli att flytta ut den från byggplatsen och ut i hagen. Den kommer att väga en del.Det kommer med andra ord att bli en ganska vanlig lördag på landet i början av våren. Fullt med jobb och för lite timmar.Pernilla

feeds.feedburner.com: Norhtec Gecko
Och här har vi ännu en i raden av UMPC som kan tänkas ta upp kampen mot Asus Eee PC. Norhtec Gecko kommer att ha en 1GHz Via C7M CPU, och en skärm som verkar vara på 7.br Datorn kommer med Linpus Linux Lite ett nytt OS som är utvecklat speciellt för UMPC datorer. Priset ska ...

www.natbingo.nu: Ökad insättningsbonusbonus hos Betsson - 500 kr till den som gör sin första insättning
Betsson fortsätter med att presentera trevligheter för oss som gillar bingo. Nu ger de oss femhundra anledningar att sätta in pengar på bingokontot. När du gör din första insättning på 100 kr eller mer så får du nu nämligen 500 kr som bonus att spela för. Det här är kanonpengar att spela för utan ...

Inga kommentarer: