torsdag 10 april 2008

Glas och Klorid påstår: Våren

Svensk IT-blogg
Läste precis ett inlägg på glasoklorid.blogspot.com och det fick mig att hoppa av glädje. Vissa åsikter som beskrivs är rent utav asbra, men jag håller inte alltid med om allt. Glas och Klorid skriver mycket spännande saker.

Likväl vill jag passa på att tipsa er om Våren, berätta gärna om du håller med mig i kommentarerna nedan!

Glas och Klorid skriver bland annat:
Tänk att styrkan hos en spirande knopp är starkare än en mänsklig muskel. Det borde man tänka på lite oftare.


Vad tycker ni om detta?


Här är lite mer saker jag hittat

ellasweb.blogg.se: Tänk längre än brösten räcker! Lång resa upp till ö-vik för%
Tänk längre än brösten räcker Lång resa upp till övik för DJgig. Då passar hjärnan på att fundera. Min pojkvän brukar inte gilla att jag är rastlös för han vet att ja börja tänka massor, å det kan resultera i att jag drar upp saker som rör flera år tillbaka Så han brukar säga nej Inte tänka igen Jag förstår honom lite för ja kan verkligen bli jobbig när ja fått fundera förlänge.. Men den här gången handlar det inte om honom. Utan om hur folk reagerar när de är upprörda, hur trångsynta dom blir å att dom absolut inte kan se ur nån annan synvinkel än deras egen. Och hur fel det blir då. Think outside the box Det som är ännu värre är de handlingar man utför i detta tillstånd, och vad det resulterar i. Man kan förlora jobb, vänner eller kärlek pga detta. I bland allt. Så råd till alla där ute Tänk mer långsiktigt innan du gör nåt drastiskt. Å tänk på de som drabbas förutom du.. Va mindre självisk och mer långsiktigt Puss tänkande.

nykte.blogg.se: Det där med att acceptera våren ja....
Igår åktes det rullskridskor och idag är det en decimeter snö. Det är skillnad det. Är det vinter eller är det vår egentligen Kom att tänka på det ja. SMHIs definition för vinter i Sverige är ju när medeltemperatur är under 0C i fem dygn och definition för sommar är när den är över 10C i fem dygn. Men om det nu på våren blir sommartemperatur i fem dygn och sedan efter några dagar blir kallt i fem dagar. Är det höst då

rosavingar.blogspot.com: Våren är här
Äntligen har våren kommit på riktigt.Man blir så glad av att gå ut i solen och känna att det är varmt i luften.Januari och februari är de värstamånaderna tycker jag. Sinnet är tungt ochman undrar om det någonsin kan kännas lättare. Sen kommer våren som nuoch plötsligt undrar man varför man tänkte så.

Inga kommentarer: