torsdag 10 april 2008

Nyligen bloggat: Vista Kulle slideshow

Svensk IT-blogg
Ok, det här jag läste i morse på michaelsageras.blogspot.com var så sött att man ville börja gråta. Om man nånsin ska kunna gå vidare i detta livet, måste man läsa det här helt asbra,

Borde inte föra det vidare men jag bara måste! Hör här, michael sågerås skriver:


Klicka in dig på Vista Kulle slideshow, säg vad du tycker om det ovan, snälla!

Surfade runt och hittade även detta idag:

teknoit-communication.blogspot.com: XP inkompatibelt med Vista?
Vilken rubrik Är XP inkompatibelt med Windows Vista, eller rättare sagt vice versaDärom tvista de lärde inte bara undertecknad, som då påstår sig vara lärd och oomtvistad. Jag har alltså en hel del problem med mina maskiner. Jag har massor av datorer i mitt hemkombinerade kontor, fler än jag ids räkna, mellan 1530 stycken, kanske ännu fler, och många många fler om man räknar helhalvfärdiga maskiner, delar, komponenter.Alla körs i nätverk, oftast, av alla de slag, med olika topologier, media och arkitekturer, med allt från MS till L till allt möjligt exotiskt. En vildvuxen flora. Det som jag tycker är frapperande, redan från den tiden då jag körde beta, är att Vista är så fientligt inställt till tidigare Windowsversioner. Det är inte lätt att få kontakt med XPmaskiner, än mindre W2K, WMe, W98 och tidigare. Fast det där är nog ett understatement; det är nästan omöjligtJag har arrangerat mina datamaskiner på ett sätt så att alla har en unik begynnelsebokstav, eller tecken. Då kan man trycka exempelvis Ctrl Skift Alt 0 O och upp dyker skrivbordet till datorn Odin.Man måste trixa och fixa med inställningarna på närmast mikroskopisk nivå för att få det att fungera.Det var krångligt redan sedan XP gjorde sitt intåg i våra ITliv, vilket dock bleknar sedan Vista beskådades. Det här är ett trendbrott. Jag har kört på Windows sedan version 2.0, alltså sedan säg 1988, och på den tiden var det bara ett gulligt skal till MSDOS. Men nu är det nu Vista krånglar för mig och hos mig Vad ska man med ett operativsystem till om det inte går att koppla samman med andra operativsystem Och inte ens med tillverkarens egna och tidigare operativsystem Det är som om en MercedesBenz CLK Coup av årets modell inte kan köra på samma väg som en MB från 2005 de frontalkrockarLäs även andra bloggares åsikter om Microsoft, Microsoft Windows, Microsoft Windows Vista, Microsoft Windows Vista Ultimate

quantrill.blogspot.com: Från Windows Vista
Hemma och snörvlar

www.prylparadiset.se: Startup exempel på Vista
Ok har lekt lite med tanken, att fixa uppstartsbilden tog Ca 3 minuter, ok det är en liten lek med en ide.br br Ok att själva uppstarten tar lite tid, men det beror på att vistan ligger på en virituell maskin .br Vad skulle en ev operatör kunna lägga tillbr Ok om du ser på Idn så Själva ...

Inga kommentarer: