måndag 7 april 2008

Underbar inlägg: Elmeta får en företagsblogg

Svensk IT-blogg
Såg ett inlägg på feeds.feedburner.com och det fick mig verkligen att trilla av stolen. Vissa saker var så underbar, men kan hålla med om endel av det. feeds.feedburner.com skriver massa underbara saker.

Trots det vill jag passa på att tipsa er om Elmeta får en företagsblogg, skriv gärna och berätta om ni håller med mig i kommentarerna här nedan!

feeds.feedburner.com skriver bland annat:
Då var det premiär för en företagsblogg till mitt företag Elmeta. Det ska bli kul att blogga om vad som händer i företaget samtidigt som en blogg är attraktiv för både besökare och sökmotorer. Vad gäller sökmotorer så håller jag för tillfället på med att optimera företagssiten att ranka bra på sökordfraser som webbyrå i ...


Visst kan man kan man tänka och tycka i evighet om detta?

Detta har andra skrivit:

www.marketshark.se: Få mer besökare till din blogg eller webbsida genom sökmotorerna gratis
För att en blogg eller webbsida ska synas på internet och få besökare krävs det att du har anmält din webbsida till sökmotorer. Som jag ser det så är Google den största sökmotorn i världen, har du inte lagt till din webbsida där så gör det omgående. Lägg till din URLbr När du sedan har lagt ...

www.cashnet.nu: Sökmotoroptimering, viktigt för en webbutik
För att en webbutik ska kunna synas bra när man söker på t ex produkter som finns i butiken så kan det vara lämpligt att anlita ett företag som håller på med sökmotoroptimering. Det går om systemet tillåter att göra optimeringen själv men är säkrare att låta experter sköta den biten.br Det man bör fråga företaget ...

feeds.feedburner.com: Google gillar mig (egobloggande).
Google och andra sökmotorer lär prioritera bloggar och andra sidor som har funnits en längre tid, och det låter ju högst rimligt.br Den blogg som har funnits i flera år har fler länkar, mer text, och därmed mer pondus i sökmotorernas värld.br Mina tidigare bloggar har bekräftat detta. Ju längre tid jag har haft dem, desto fler ...SHARETHIS.addEntry title "Google gillar mig egobloggande.", url "httplokesson.sebloggp110" ;

Inga kommentarer: