torsdag 18 september 2008

Veckans WTF är bara fantastisk!

Svensk IT-blogg
Hittade av en ren tillfällighet ett inlägg på 1000ord.blogspot.com och det fick mig verkligen att hoppa av glädje. Endel synpunkter som står där är ju helt fantastisk, men jag kan faktiskt se någon sanning i det! noreply@blogger.com (kris) skriver endel underbara grejer .

Vill verkligen tipsa er alla om Veckans WTF, berätta vad du tycker om det som står nedan!

noreply@blogger.com (kris) skriver bland annat:
1983 gjorde Bill Gates ett lite misslyckat försök att bli cool. Det ledde till att han satt uppflugen på ett skrivbord med sänkammarblick och kastade floppydisketter på en fotograf från Teen Beat MagazineNu är det tjugofem år senare och Gates är fortfarande lika fel ute när det gäller den flyktiga substansen "cred". Case in point han har köpt upp Jerry Seinfeld för att stärka Windows varumärke. Första filmenJag trodde faktiskt att alla visste vid det här laget att det enda roliga med Jerry Seinfeld stavas Larry David. På egen hand, utan nån som skriver briljanta manus åt honom, är farbror Seinfeld ungefär lika kul och hipp som en gammal svartvit Clas Ohlsonkatalog. Det enda som återstår av hans komik är en smådesperat memedropping som aldrig leder nån vart.När jag såg "Bee Movie" är nog enda gången jag seriöst har övervägt att lämna lokalen för att slippa se resten. Och då befann jag mig ändå på ett flygplan mitt över Atlanten.* * * Andra svenska bloggar om reklam, YouTube, Jerry Seinfeld, Bill Gates, Microsoft, humor.


Vad tror du om det här?

Här är lite mer saker jag hittat

www.dan.se: Seinfeld och Bill Gates
Jag bara älskar Microsofts nya reklamer med Jerry Seinfeld. De är sköna och mysiga och visar upp Microsoft som ett företag med självdistans. Jag tror de kommer få önskat resultat helt klart. Att dessutom alla Applefanatiker och förståsigpåare tycker filmerna suger ger bara dem ännu mer uppmärksamhet. Katshingbr

1000ord.blogspot.com: Det här är Jerry
Den här veckan känner jag för att länka till den här filmenEn modern Flashklassiker animerad av Max Gilardi, ännu ett sånt där tonårigt jävla underbarn med option på en lång framtid inom showbuisness.* * * Andra svenska bloggar om YouTube, Flash, Max Gilardi,animation, humor.

pcforalla.idg.se: Detta hände förra veckan
br Bill Gates hånar internetcensuren i första avsnittet av PC för Allas nya webbtvnyheter. br br br

Inga kommentarer: