lördag 20 september 2008

Sanslöst söt! Kolla: IE 8 lovar bättre skydd

Svensk IT-blogg
Kära bloggare och andra läsare, kolla in feeds.idg.se innehållet där fick ialla fall mig att börja slå sönder porslin. Mycket av det är ju SÅ söt, men man ska inte avfärda allt på nätet. feeds.idg.se skriver ett och annat snygg.

Om jag får (klart jag får hihi) så vill jag tipsa er om de här IE 8 lovar bättre skydd. Ta ändan ur vagnen och säg vad du tycker om det som står här nedan.

feeds.idg.se skriver på detta viset:
I augusti ska nästa version av webbläsaren Internet Explorer finnas som Beta 2. Redan nu har dock Microsoft bestämt sig för att bygga in nya säkerhetsfunktioner.


Man kan ju bara hoppas på att bli svept av molnen...Tyck till om det här mina vänner!

Här är lite mer saker jag hittat

feeds.idg.se: Sekretess-funktion i IE8 läcker personuppgifter
Funktionen Inprivate Browsing i version 8 av Microsofts webbläsare Internet Explorer får kritik innan webbläsaren ens kommit i en skarp version. Funktionen Inprivate Browsing ska dölja vilka webbplatser en användare surfat till men gör det inte enligt holländska säkerhetsfirman Fox IT.br br

www.xn--bjrnlarsson-sfb.se: Webbläsare
Igår arbetade jag med att få Internet Explorer 6 IE6 att visa min webbplats korrekt. Rent tekniskt var det inte så svårt men det är märkligt hur fel en gammal webbläsare kan visa en sida. Jag ska dock inte vara elak mot IE. Version 7 visar webbplats korrekt efter enbart några få tillägg i CSSkoden. ...

www.doggod.se: Ny webbläsare från Google
Så har då Google släppt en webbläsare. Den heter Chrome och finns för närvarvarande i en betaversion. Än så länge är det enbart Windows som gäller. Jag laddade ner och körde den på en Windowsburk igår och jag måste säga att den imponerar. Jag upplevde den som snabbare än Firefox, som jag normalt kör. Det ...

Inga kommentarer: