torsdag 18 september 2008

Sånt fantastisk inlägg: Hacka platsen där www skapades?

Svensk IT-blogg
Såg ett inlägg på teknoit-hardware.blogspot.com och det fick mig verkligen att hoppa av glädje. Vissa saker var så fantastisk, men kan hålla med om endel av det. godspeed@live.se (Danne) skriver massa roliga saker.

Trots det vill jag passa på att tipsa er om Hacka platsen där www skapades?, skriv gärna och berätta om ni håller med mig i kommentarerna här nedan!

godspeed@live.se (Danne) skriver bland annat:
Så har det skett, väl igen, att någon lyckats ta sig in på CERN och visa att det är möjligt. Det är ju annars platsen där Tim BernersLee började koda på det som skulle bli world wide web.Och där man ska göra ett sådant där otäckt "big bang"experiment. Storsmäll, dumheter, vänta bara tills ni är 74? och enligt statistiken möter döden, då kommer sanningen att vara väldigt uppenbar. Gud finns och har skapat allt.Hackare, antagligen pluralformen, har alltså attackerat CERNs ITsystem, närmare bestämt ett av de nätverk som används av forskarna vid Cerns nya partikelaccelerator. Hackarna kallar sig för Greek Security Team. Grekland... Det säger allt för de som vet vad jag menar apropå sådant här.CERN är ju primärt europeiskt och enligt brittiska onlineutgåvan av Times hade hackarna fokuserat sig på superdatorerna som analyserar data från en av de fyra acceleratordetektorerna. Det kanske blott handlade om en säkerhetslucka av lösenordskaraktär, eftersom flera forskare hade accessrättigheter.Ingenting skadades, utan det handlade blott om triviala budskap, "ni kan också bli hackade". Men följ gärna upp ärendet, det är spännande mtp svarthål och annat. Great one, DavidLäs även andra bloggares åsikter om CERN, datorvirus, hackare, superdator


Visst kan man kan man tänka och tycka i evighet om detta?

Detta har andra skrivit:

blommaland.blogspot.com: forskare skapar svarta hål!
..enligt en säker källa kan detta vara farligtJag tror inte alls det är något att hetsa upp sig över. Det enda som hände när de slog igång maskinen nere i Cern var att ett pendeltåg mellan Västerhaninge och Ösmo fick ställas in.

teknoit-hardware.blogspot.com: Spårar Spore ur?
Ordlek skareva' EAgänget har absolut inte gjort ett dåligt jobb med den här nyheten, av många betraktad som en uppföljare eller vidareutveckling av Sims 2. Jag försökte blott vara lustig till allmän förnöjelse.Spore kommer från samma gubbe som utvecklat Simcity och The Sims. Fast den här gången är det inte stadfamilj du simulerar, utan evolutionen. Jag tycker personligen att den senare, vetenskapligt sett, är lika sanningsenlig som Lord of the Rings, eller Bamse, eller Prof. Balthazar. Asterix med sin trolldryck? Once upon a time... sluta red.anm.Men som spelid, helt OK, tycker jag, ett snabbt omdöme efter att ha snabbtittat på spelet. Precis som jag hade gjort saker och ting hade jag utvecklat datorspel, hade jag kramat musten ur de senaste grafikkortens tekniska egenskaper. Jag funderade på att överklocka mitt Radeon 4850 för att riktigt åtnjuta den läckra grafiken.Och som sig bör, börjar det här liret med en liten geggamojjeklump som utvecklas genom intag av näring till mer sofistikerade varelser. Mikrober, kallas det visst av sådana där evolusar som också ska dö en gång i tiden, då får de se sanningen. sluta nu red.anm.Det handlar hela tiden här om utveckling, att gå från en nivå till en annan. Man skapar liv, ur just ingenting, för att lämna gyttjepölen bland alla andra kräk och kryp och kravla upp på land. Då gäller det att du har valt rätt ögon, rätt mun, rätt öron, rätt armar och ben och så vidare. Annars kan du lätt sluta som dinokäk.Man kan välja mellan att vara trädkramare vegankräk eller köttätare yeah, alltså vän eller fiende till dina fränder.Hur som haver, det här är ett strategispel, s a s, fast på en väldigt basal nivå. Det är lätt att fastna, vore det inte för avsaknad av en GUD som finns IRL och som äger. Eftersom du har läst det här, bekräftar du Guds vilja.Läs även andra bloggares åsikter om grafikkort, datorspel, Sims, Spore

feminiman.blogspot.com: Det svarta hålet kommer och förgör oss
Detta kanske blir det sista blogginlägget jag skriver. Gubben min rapporterade i går, att nu ska jorden gå under. Forskare vill ta reda på hur livet uppstod genom att skapa en Big Bang. Det svarta hålet kommer att platta ihop oss alla, tills det inte blir något kvar av oss. Det är bara några minuter kvar. Jinge skriver att klockan 9.30 utförs exprimentetet.Människan är fantastisk. Hon vill ta reda på hur livet uppstod och tar med sig hela jorden i utforskningen. Nå, nu är det bara tre minuter kvar. Hej, då, då. ;PS Tro det eller ej, men häromnatten drömde jag om Tom Cruise. Han var min make och vi hade mina två söner. Det var som om jag var med i en film. Vi skulle hälsa på människorna som lever i skuggan. Vi åkte dit till den platsen. Den låg som vid en glänta. Det var becksvart där de bodde. Och jag trodde att det berodde på klimatförändringarna. Jag frågade Tom Cruise om det var flera platser på jorden som det såg ut sådär ? Och han sa att ja, det finns överallt. Och då svarade jag honom att jag trodde att detta var jordens undergång. De klarade inte av att se dagsljus. Jag skulle prata med dem. Vi var alla så ledsna. Sedan väckte Jörgen mig. Jag tänkte att den där drömmen kanske kommer i någon kommande film. Det har jag varit med om förut.Nog vore det en id till en film, alltid i allafall tänkte jag. Men jag tror verkligheten överträffar filmen som vanligt.Filmen bör förstås bli att vetenskapsmännen skapar sitt eget Bing Bang. Det stora svarta hålet kommer och ska ta oss. Men på slutet kommer Tom Cruise och räddar oss allihopa.PS2 Något helt annat. Mikaela Munch af Rosenshöld är en fd ledare på ÖP. Men hon fick sluta för att hon skrev för fritt, tror jag. Jag tycker att hon var jättebra. Det var när hon skrev fritt hon var som bäst. Hon skriver numera på LT inte som ledare om inte det har ändrats. Och ÖP har i stället Peter Swedenmark, socialdemokraten. Inte heller han som ledare Så kan det bli.Om jag inte minns fel är hon centerpartist. Men det hindrar henne inte från att skriva bra och hysa bra åsikter, stundtals. I dagens ÖP har hon skrivit ett debattinlägg om rasistbrotten i Bräcke och Strömsund. Och det är både tänkvärt och lästvärt och förhoppningsvis leder det till något bra. Hon skriver att hatet aldrig är överslätande.Hon skriver"Jag vill se politiker, kyrkans folk. Jag vill se kommunanställda och företagare, unga och gamla. Jag vill se dig och mig. Jag vill se att vi tillsammans gör något åt de hatbrott som finns där ute, här ute.Vi kan det Vi kan till exempel börja prata med våra barn om vad som är rätt och fel, sluta skratta åt arbetskamraternas dumma skämt om flyktingar, maila riksdagsledamöter och säga vad vi tycker om den inhumana flyktingpolitiken, ordna motdemonstrationer, gå med i fackeltåg eller skriva insändare.Så mycket som man kan göra och som inte kostar så mycket att göra, men som ger massor tillbaka."Jag fick inte förra veckans Flamman. Trist. Och jag hittar inte någon mail så jag kan säga till heller. Jag hade en kontakt en gång, men den verkar ha försvunnit. UppdateratAB skriver i dagens AB att det var 14 hela år sedan de byggde anläggningen som ska göra en liten mini Big Bang. 5ooo forskare har protesterat. 8000 forskare är på plats för att dokumentera resultatet av exprimentet. Bla vill man ta reda på huruvida det är möjligt eller inte med tidsresor. Nu skriver också AB att dessa nyheter har oroat barnen. Tusentals ville chatta med en forskare.Media om exprimentetSvD HD AB Dagen DN Marlene

Inga kommentarer: