torsdag 18 september 2008

Hittat på nätet: Datorspelsbranschen äger

Svensk IT-blogg
När jag satt i soffan hemma såg jag en grej på teknoit-hardware.blogspot.com gissa om jag höll på att trilla av stolen! Vissa saker som står där är ju helt trevlig, och ni kommer garanterat vilja se mig fundersamt omkring när ni ser det här. Ordspråket som säger "Bättre en fågel i handen, än 10 i skogen" vet sin plats i universum.

Måste bara tipsa om det här Datorspelsbranschen äger, om du tycker som jag skriv något om nedan!

Lite av det som godspeed@live.se (Danne) skriver:
Jag har datorspelat sedan jag var 1516 år gammal, sent 70tal, alltså på den tiden man läste om de första spelen någonsin. Då körde jag ofta tidningen Teknik för Alla, saligt avsomnad i Anno Domini 2001. Man kunde köpa byggsatser, jag minns att jag lödde ihop något med vars hjälp man kunde köra säg pingpong i en TVapparat. Josty Kit stylee...Men Gud, vad roligt det fortfarande är med datorspel Jag har byggt en vettig spelmaskin kring ett ATI Radeon 4850 och det presterar mäktigt bra.Jag läser faktiskt en artikel just nu i en annan tidning, Microsofts Executive Circle, 32008. Där handlar det om datorspel och den lysande framtid scenen och branschen håller på att gå till mötes. Bra såLäs även andra bloggares åsikter om datorspel, hemmabio, spel


Svårt att inte ha en åsikt, eller hur?

Surfade runt och hittade även detta idag:

teknoit-hardware.blogspot.com: Sims3 väntas framåt nyår
The Sims 3 är på gång. Ut och kolla Youtube och liknande för att se nyheterna. det är som vanligt västkuststuk på det, om uttrycket accepteras.Det handlar i vanlig god ordning om karaktärsskapande, leva livet, som ett WoW utan stridigheterna och ränkspelet. Groovy ride, right?Release är officiellt 20090220, men Maxis kommer säkert att låta EA släppa det tidigare än så bara för att retas med oss. Håller andan...Läs även andra bloggares åsikter om datormässa, datorspel, grafikkort, Sims3, spel

teknoit-gaming.blogspot.com: HOMM5-expansionen Tribes of the East
Heroes of might and magic HOMM vankas snart i version 5.0, ytterligare en expansion, alltså. Expansionsfemman, med öknamnetproduktnamnet Heroes of Might and Magic V Tribes of the East TotE, bör dyka upp 20071012 om allt går planenligt. TotE är blott ytterligare ännu en expansion som HOMM fått sedan det lanserades Anno Dazumal 1987. Det här liret är verkligen gammalt i gamet. "This time around" är det fråga om orcher och deras bastioner. Det är en fristående version, dessutom, som Ubisoft lanserat med sedvanlig glans i blicken och rakryggad stolthet. Det gör att man inte nödvändigtvis behöver HOMMoriginalfemman i sin spelsamling. Här finns tillika flera nya världar, en barberare barbar, var det visst samt som vanligt monster och magiker. Det hörs ju på namnet. Spelaren erhåller alltså en barbar, med det gulliga namnet Quroq. Det blir till att skapa en by, där det inte bara finns orcher utan även annat otyg som goblins, cykloper och hästmänniskor, alltså kentaurer.Ptroo Jag har förvandlats till en hästVi får inte leva i fred, det här är ju trots allt ett typiskt RTSspel. Anfall sker mot vår by, dels från människor och dels från andra fantasiväsen.Heroes of Might and Magic V Tribes of the East tillhandahåller tio 10 nya kartor för fler än en spelare och fem nya kartor för en spelare. Grafik och audio? Inget att anmärka på, tvärsom. Jag har alltid tyckt att HOMM varit snäppet över de andra kandidaterna i den här genren. Grafiken fungerar, helst enkelt, med ett praktiskt rutnät som smart spelarstöd. Ljudeffekter och musik är i vanlig ordning 10 jag kom på mig själv med att inte nödvändigtvis ha annan musik på om dagarna än den som finns inbyggd i spelet. Gotiskt, är ordet.Läs även andra bloggares åsikter om datorspel, Heroes of Might and Magic, HOMM, Medal of Honor Airborne PC, PCspel, Real Time Strategy, RTS, Tribes of the East

tinzuknas.blogspot.com: Jag dog!!!
Jag dog typ 3 gånger ikväll O helt otroligt hur svårt det kan vara att lära sig att överleva.. det är alltså datorspel jag pratar om nu ; men jag ska bli bäst. oh yeah, jag kommer att ta er med storm

Inga kommentarer: