lördag 20 september 2008

Linux är Ubuntu eller Ubuntu är Linux. är bara asbra!

Svensk IT-blogg
Hittade av en ren tillfällighet ett inlägg på blogg.idg.se och det fick mig verkligen att slå sönder porslin. Endel synpunkter som står där är ju helt asbra, men jag kan faktiskt se någon sanning i det! blogg.idg.se skriver endel underbara grejer .

Vill verkligen tipsa er alla om Linux är Ubuntu eller Ubuntu är Linux., berätta vad du tycker om det som står nedan!

blogg.idg.se skriver bland annat:
Ubuntu Linux är distributionen som tillsammans Microsoft kommande operativsystem kommer att dominera marknaden de närmaste 5 åren. Jag ser inte några förutsättningar för att någon annan Linux distribution kan nå samma framgång som Ubuntu Linux. En bra planering, en lyckad marknadsstrategi, rätt beslut fattade angående företagets samarbete med andra aktörer och pengar. Att sen Ubuntu Linux har två forum som är mindre lyckade i Sverige är ett problem. De har på något vis fått för sig att deras insats för forumet har skapat framgång för Ubuntu i Sverige. Men sanningen är den att en lyckad internationell marknadsstrategi av Canonical har skapat framgången och tillväxten i den Svenska Ubuntu rörelsen. De Svenska Ubuntu rörelsendomineras av cirka tio personer som leker gud. Gamla gubbar och en del yngre förmågor som fostrats av gubbarna. När någon form av nytänkande eller utveckling föreslås går gubbarna eller bröderna som de kallar sig in med sina många gånger kryptiska inlägg som de själva förmodligen har stora svårigheter att förstå och tyda. Lite synd.Men i praktiken är Sverige ett litet land för Canonical. Det finns betydligt viktigare land och marknader att erövra för Ubuntu linux. Så forsätt ni er privata lek i sandlådan, ni kan ropa när de dags för ny sand i sandlådan.MaxBloggtoppen


Vad tror du om det här?

Lite mer spännande saker:

blogg.idg.se: Stabilt Pardus Linux eller spännande Ubuntu Linux?
Pardus Linux ett nytt trevligt och funktionellt alternativ. I ny numret av TechWorld 8 testas Pardus Linux mot Ubuntu Linux. Rubriken Stabilt Pardus Linux eller spännande Ubuntu Linux? Köpa ny numret av TechWorld 8 och läs nya spännande tester och artiklar. Pardus Linux har också fått en ny fräsch Svensk hemsida httpwww.pardus.nu Startad av Patrik Karlsson som arbetar ideellt med översättning av Pardus Linux till Svenska. Om du är intresserad av Pardus Linux eller att hjälpa till med översättning kontakta Patrik via Pardus Linux hemsida. Jag själv har dragit mig tillbaka för andra uppgifter, är inte alls involverad längre i Pardus Linux Sverige. Men stöttar Pardus Linux som privat person utan att vara med i något Linux forum i Sverige. Jag skriver i Engelska Linux forum. sparsamt . Men jag tar inte ställning för någon distribution utan följer utveckling av Linux som ett alternativt operativsystem för alla. Önskar alla en underbara och solig Söndag. MaxBloggtoppen

blogg.idg.se: Tycka Synd!
Tycka synd? Vad är de? Inte behöver ni tycka synd. Livet är underbart både på min fritid och i mitt arbete. Inte har jag haft någon struktur eller plan med min marknadsföring av Pardus LinuxForesight Linux. Som några fått för sig. Det är bara nuet och stundens ingivelse. Jag testar och utvädrar testet. Anser jag distributionen som bra och värld att uppmärksammas så gör jag vad som krävs. Sen må andra ha en annan åsikt. Jag är fri Tar ingen hänsyn till storlek eller antal användare. Många glömmer bort att Ubuntu Linux var bara barnet när de begav sig. Därför tycker jag det är lite dålig stil att bekämpa och klappa sig på magen av förnöjsamhet. Visa hänsyn och låt oss gemensamt utveckla opensource i vänskap. Inte ägna timmar av meningslösa diskussioner om rätt eller fel. Till alla Ubuntu Linux användare i Sverige. Som store bror visa gott uppförande och hänsyn. Så når vi många fler användare. Vissa upp en stabbil gemenskap som har gemensamt mål. Inte strida internet de skadar och gynnar inte utvecklingen av opensource. MaxBloggtoppen

feeds.idg.se: Detta är fixat i första uppdateringen till Ubuntu 8.04
Canonical har släppt första punktuppgraderingen till Ubuntu 8.04 som släpptes för tre månader sedan. Ubuntu 8.04.1 innehåller flera viktiga fixar.br br

Inga kommentarer: