torsdag 18 september 2008

Noreply@blogger.com (kris) påstår: Veckans WTF

Svensk IT-blogg
Läste precis ett inlägg på 1000ord.blogspot.com och det fick mig att börja gråta. Vissa åsikter som beskrivs är rent utav asbra, men jag håller inte alltid med om allt. noreply@blogger.com (kris) skriver mycket snygg saker.

Likväl vill jag passa på att tipsa er om Veckans WTF, berätta gärna om du håller med mig i kommentarerna nedan!

noreply@blogger.com (kris) skriver bland annat:
Vet du varför Prisma Teknik målar en pekande hand i stället för t ex en pil på de där tickande knappförsedda lådorna som finns vid vartenda övergångsställe i Sverige? Är du SÄKER på att du vet varför? OK, kolla på filmen Hittat via Liljeros * * * Andra svenska bloggar om YouTube, Övergångsställen, Prisma Teknik, ikonografi, religion, symboler.


Vad tycker ni om detta?


Lite mer spännande saker:

blogg.whiplashgruppen.info: 8700 vägbulor per år knäcker min rygg
8700 vägbulor per år knäcker min ryggbr Jag får allt mer ont i ryggen. Vägbulorna och de upphöjda övergångsställena i Karlskrona håller sakta på att invalidisera mig.br Varje gång jag som bilförare kör över en vägbula så utsätts ryggraden för en onaturlig och skadlig uppåtrörelse, oavsett hur långsamt jag kör.br Jag kan inte undvika att knäcka mig rygg ...

advodia.blogspot.com: Hur vet vi att det är en man?
Hässleholms kommun har begärt att få byta ut de vanliga övergångsställeskyltarna med "Herr Gårman" mot nya skyltar med en kvinna på. Regeringen har dock avslagit begäran. Men samtidigt beordrat Vägverket att tillsätta en utredning om ett generellt könsbyte på skyltarna.Väl använda skattepengar? KnappastDessutom Nu heter förvisso personen på skyltarna i folkmun "Herr Gårman" här går man och är alltså klart identifierad som man, men vad säger att bilden inte lika gärna kan föreställa en kortklippt kvinna i långbyxor? Det finns följaktligen många kvinnor som om de kände ett behov av den saken kunde identifiera sig med den nuvarande figuren. Desto färre män skulle kunna identifiera sig med en storbystad figur i kjol.Fast okej då, låt oss vara politiskt korrekta Låt oss inte nöja oss med att ha en kvinna på skyltarna, utan låt det vara en invandrarkvinna i burqa Det borde väl få de politiskt korrekta att tala i tungor av pur glädje... Läs merhttpwww.svd.senyheterinrikesartikel_1666287.svd

www.credpool.com: “The Stranger Inside” (2007) med Judie Foster och Naveen Andrews
Filmen heter egentligen The Brave One, men har av någon anledning fått en annan titel på engelska i Sverige. Varför kan man ju undra Men, till filmen istället.br Vi möter Erica Bain, en småpoetisk och kvasidjup radiopratare vars popularitet knappast känns trovärdig med tanke på hennes insatser i filmen, men men, som råkar illa ut på ...

Inga kommentarer: