lördag 20 september 2008

Sanslöst söt! Kolla: Firefox 3.1 kör JavaScript upp till 40 gånger snabbare

Svensk IT-blogg
Kära bloggare och andra läsare, kolla in feeds.idg.se innehållet där fick ialla fall mig att börja trilla av stolen. Mycket av det är ju SÅ söt, men man ska inte avfärda allt på nätet. feeds.idg.se skriver ett och annat underbara.

Om jag får (klart jag får hihi) så vill jag tipsa er om de här Firefox 3.1 kör JavaScript upp till 40 gånger snabbare. Ta ändan ur vagnen och säg vad du tycker om det som står här nedan.

feeds.idg.se skriver på detta viset:
I version 3 av Firefox gav utvecklarna på Mozilla webbläsaren en rejält prestandaskjuts. Nu ser det ut som att Firefox 3.1 kommer bli ännu snabbare tack vare en teknik som snabbar upp JavaScript.br br


Man kan ju bara hoppas på att bli svept av molnen...Tyck till om det här mina vänner!

Här är lite mer saker jag hittat

feeds.feedburner.com: Firefox Plugin - Ctrl-Tab
Ett oerhört bra Firefox plugin Firefoxtillägg är CtrlTab 0.19.3 för att navigera ibland flikarna tabs i din Firefox webbläsare på ett enkelt och snyggt sätt.br Det fungerar ungefär likadant som Alt Tab i vanlig ordning, men mycket snyggare. Men snabbkommandot i Firefox är Shift Ctrl Tab vilket navigerar och visar alla Firefox ...

feeds.idg.se: Safari snart ännu snabbare
I nästa version av Safari kommer javascript susa fram med hjälp av SquirrelFish. Utvecklarna jobbar dock redan på SquirrelFish Extreme som är dubbelt så snabbt.br br

feeds.idg.se: Safari snart ännu snabbare
I nästa version av Safari kommer javascript susa fram med hjälp av SquirrelFish. Utvecklarna jobbar dock redan på SquirrelFish Extreme som är dubbelt så snabbt.br br

Inga kommentarer: