lördag 20 september 2008

Feeds.idg.se påstår: Sli möter crossfire här är vinnaren

Svensk IT-blogg
Läste precis ett inlägg på feeds.idg.se och det fick mig att hoppa av glädje. Vissa åsikter som beskrivs är rent utav fantastisk, men jag håller inte alltid med om allt. feeds.idg.se skriver mycket underbara saker.

Likväl vill jag passa på att tipsa er om Sli möter crossfire - här är vinnaren, berätta gärna om du håller med mig i kommentarerna nedan!

feeds.idg.se skriver bland annat:
För att få maximala grafikprestanda i en vanlig dator kan du utnyttja någon av teknikerna sli eller crossfire x och samköra flera grafikkort. Vi har testat vilken teknik som är mest effektiv och ger bästa prestanda.


Vad tycker ni om detta?


Lite mer spännande saker:

blogg.expressen.se: Dags för redigering.
Nu har jag material på ca 5 timmar i DVformat video, så då var det dags att redigera ner allt på datorn. Av dessa ca fem timmar video, blir det, om jag har tur, en färdig film på 2030 minuter i bästa fall.br Jag använder mig av en specialbyggd dator som har en systemdisk samt flera mediadiskar och extrna lagringsenheter. Totalt HDutrymme är ca 3,8 tb, alltså 3.800 Gigabyte. Video drar ruggigt med plats på diskarna, dessutom krävs det snabba processorer, helst Qadro 3,0 eller högresamt oerhört kraftiga grafikkort. Jag har ett bra grafikkort, men det klarar inte av HDredigering, så när jag införskaffat nya kameran, så blir det nytt dedikerat grafikkort för ca 812.000 kr. Däremot är datorn bestyckad med 4 GB minneskapacitet vilket krävs.br Jag leker och lär mig detta nya sätt att redigera på just nu, är ju van vid de gamla redigeringarna med joggar, player och recorder. I dag är allt digitalt, och för en gammal uv som jag, så blir det till att lära på nytt igen. Redigerar just nu i ett enkelt program som heter Adobe premiere, men kommer att redigera i ett proffsprogram när det blir dags för riktig produktion.

www.idg.se: IBM optimerar det virtuella skrivbordet
br Datorjätten IBM meddelar nu att man utvecklat en teknik för att göra datormoln extra effektiva. Med hjälp av en speciell teknik minskas de delar av virtuella skrivbord som är mest resurskrävande, något som i sin tur ska reducera kostnaden för datormolnet.br br br br br

kristinalaa.devote.se: Ett så kallat lan..
Hejhej Nu har jag och Anna ett så kallat lan. Eller, vi är mest bara inne på datan och kollar. Eller, ett bloggmaratonIdag har jag testat att dricka...

Inga kommentarer: