torsdag 18 september 2008

Hittat på nätet: Audi Attacks

Svensk IT-blogg
När jag satt i soffan hemma såg jag en grej på automobilen.blogspot.com gissa om jag höll på att trilla av stolen! Vissa saker som står där är ju helt asbra, och ni kommer garanterat vilja börja gråta när ni ser det här. Ordspråket som säger "Bättre en fågel i handen, än 10 i skogen" vet sin plats i universum.

Måste bara tipsa om det här Audi Attacks!, om du tycker som jag skriv något om nedan!

Lite av det som godspeed@live.se (Danne) skriver:
Audis A8 Anno Domini Nemesis Divina 2008 är minsann en fin kollektion av å ena sidan sportigare lyx och å andra sidan genuin germansk rationalism. Akt'er, MB och BMW fast inte P Carrera GT. Audi A8 låter dessutom bra på engelska i lilla munsingen. För att inte nämna flämt versionerna A8 W12 och självfallet S8... Den bredvidvisade instegsmodellen lär toppa 238 men ett aktuellt pris har jag inte lyckats erhålla än. Man kan kanske se A8an av Ådis alla läckerbitar räknat som deras kronjuvel, deras flaggskepp, deras främsta produkt, deras etta, deras framsida, deras portalfigur, deras skyltfönster sluta nu reds. anm..Men så tycker jag iaf. Fet är fallet, den ligger nog som en geggig tvål på vägen fast inte lika hal förstås. Jag skärskådar den i broschyrer och PDFer. Det slår mig direkt att den är gjord att vara... tyst. Schhh.Jag tänker mig alltid Tyskland som mästarnas land, på musikens område, med gudomar som J.S. Bach, Pachelbel, Telemann och R. Wagner. En kärra som då är tyst, där man även i rejäl Autobahnfart, kan avnjuta dylik musik... Ahh. Toccata i Dm i 228...Nu har ju den här automobilen många fler egenskaper och möjligheter än blott dess ninjaliknande kusliga tystnad. Det här är en sedan, gärna avsedd för presidenter. Frau Merkel och dylika kan exempelvis få den med skottsäker plåt, som sägs klara av 7,62 mmkulor NATOkaliber.Bra att ha när man hämtar ungarna på förskolan. Man vet ju aldrig var en mussemedIED kan tänkas dyka upp. Vagnen erbjuder nu en ännu mer distinkt körkänsla, bättre ljudkomfort och flera exteriöriella och interöriella förändringar.Das Motoren Motorn heter 2,8 FSI och vimlar av teknik. Den kan nog sägas vara högteknologisk, ett uttalande som matchas av en extermt låg vikt. Tidigarenämnda Porsche Carrera GT har en koppling som enligt killen på Top Gear väger som några sockerpaket men frågan är om inte Audi äger i den här klassen med en fordonsvikt på endast 1 690kg. Det kallar jag en anorektisk limo.De sex cylindrarna använder sig av insprutning av olja i raffinerad version, så kallad bensin, som tillsammans utvecklar 210hk med ett vrid på 280nM 30005000rpm. Kärran avverkar 0100 på 8 och toppar som sagt 238.Läs även andra bloggares åsikter om Audi, Audi A8


Svårt att inte ha en åsikt, eller hur?

Här är lite mer saker jag hittat

automobilen.blogspot.com: Å'dä va akronymen TT
Audi kanske historiskt sett inte varit det märke man mest av allt förknippat med design. Jag vet inte exakt var de östtyska tvåtaktarna Trabant tillverkades i forna Östtyskland, men inte alldeles olika såg motsvarande västtyska Audi 100 ut när det begav sig. Fast med fyra takter i stället för två och någon meter längre. Annat är det idag, med extremt strömlinjeformade karosser utan vare sig skarvar eller sömmar. Tvålkoppar, kallas de av vissa i vissa läger. Praktexemplet är naturligtvis den bredvidbildade TT, vad nu akronymen än kan betyda Trans Touring?. Den är en blickmagnet, även om många och envar föredrar att titta lite så där i smyg på den. "Vill ha"faktorn är inte att leka med. Envy, kallas känslan på engelska. På bilden visas den i 3.2 Quattroversion. Ännu häftigare är att både Coup och Roadsterversionerna går att få med sexväxlad manuell låda. Läcker är den i alla fall utan tvekan. Om man tycker att VW Beetle är extrem och lysande i sin design, är den här med Ferdinand P svagt besläktade historien något helt i hästväg. Undrar vad nästa steg i CADhistorien är hos deras designers. Jag väntar med spänning. Om man hoppar lite över kanalen den engelska, alltså, tänker jag personligen just nu på gamla Lotus. De hade en kännetecknande egenskap som tyskarna ännu inte anammat i någon större utsträckning höjden. En Lotus mer eller mindre låg platt som en pannkaka på gatan, metern hög. Synd bara att den är bloggaren är nästan två meter hög skära hål i taket, månne? Labels Läs även andra bloggares åsikter om Audi TT, TT, bilar

inredningsnyheter.blogspot.com: Vackra vasar
och krukor. Jag är barnsligt förtjust i sådana här tingestar.Man hittar dem i kataloger och varuhus. En snabb genomgång av en skara av de senare nämnda, ger blandade resultat.Årets IKEAkatalog är en god källa till dylika inredningsdetaljer, och varför inte, när Älmhult bara ligger en timmes bilresa från Växjö? Fast vi ska inte dit den här veckan, varför deras katalog och sajt är en god källa.Stockholm, vår kära hufvudstad, har fått bidra med sitt namn till IKEAs vas. Tänk retro, det går åtminstone jag när jag betraktar den här pjäsen.Det ser ut som vore den drejad av en krukmakare, fast inte så 60talsflummigt som man kan tro. Priset är 329 kronor, lite dyrt kanske, men se bara till att den är utom räckhåll för barnfingrar och du kan säkert avnjuta den här vasen i flera... veckor.Stockholm är munblåst och formgiven av Anne Nilsson, höjd 23, diameter 25cm. Snygg, va?Jag är, kanske något av en asket, jag gillar rena former, ytor hellre än krusiduller och obrutna linjer.Glasbruken är annars en god källa till vaser, fattas bara annat, och jag lär ju vara bosatt i det s k glasriket. Fast vad kan jag om glas, egentligen? Försvinnande lite...Men på webben är det väl OK att vilja beskåda vad de producerar och tillhandahåller, exempelvis httpwww.lindshammarglasbruk.sesortiment.htm vilka är vassa på den här illustra företeelsen. Den här vasen är redan prydd med en ros, då slipper man riktig växtlighet... Därför, kom ihåg, man behöver inte nödvändigtvis placera blommor i den, den är lika vacker utan blomsterprakt tycker asketen.Läs även andra bloggares åsikter om IKEA, Lindshammar, retrodesign, vas, glas, svenskt glas

feeds.feedburner.com: När supporten inte håller
Efter snart tre år som återförsäljare för webbhotellet Crystone, har jag nu tröttnat på deras minst sagt dåliga support. Egentligen vill jag inte skriva negativa inlägg här på Stark Signal, men vad gör man inte för att varna er där ute som kanske är på väg att välja dem.br Jag har haft åtskilliga kunder under deras ...

Inga kommentarer: