torsdag 18 september 2008

Vad sägs? Tvjunkie och träningsnarkoman

Svensk IT-blogg
Om du hade ett äpple på huvudet, skulle det aldrig rulla av (ja du skulle inte kunna röra dig på en halvtimme) om du såg det jag såg på le-faux-pas.blogspot.com det var verkligen så att man ville tappa hakan när man läste. Tror aldrig jag har blivit så förfärligt överaskad av det som noreply@blogger.com (Donny Hedlund, journalist) skriver, och endel av det är så asbra.

Men dock, noreply@blogger.com (Donny Hedlund, journalist) skriver helt klart vissa snygga grejer . Se här till exempel:
Jag har helt slutat titta på tv. Nu går allt genom ett trådlöst nätverk raka vägen in i datorn. På så sätt kan man vara ytterst selektiv. Ingen skit tvingar sig in i huvudet och dränker de få givande tankar jag har kvar att erbjuda till världen.Men på gymmet är det svårt att komma ifrån. För att inte tvingas fördriva tiden på trappmaskinen med att tomt stirra in i en vit vägg så måste jag se på tv.Idag, klockan 13.30 visade fyran serien Nynne.Och ju mer mitt jag dränktes i floden av dynga desto hårdare och fortare tränade jag.För att inte bli galen så måste jag bli galen.Jag vet inte om den ekvationen går ihop i slutändan.Den som lever får se.


Skulle väldigt gärna vilja veta vad du tycker om det ovan! Så kommentera gärna :)

Lite mer spännande saker:

visavagen.blogspot.com: Stå still i soppan
Drack en kopp te med en vän igår. Vi talade om den kosmiska soppan. Den där allting flyter omkring känslor, tankar, personer, möten, händelser... Den soppa där tid, rum och våra berättelser om varandra, världen och oss själva flyter omkring. Just den soppan talade vi om. Och i.För var är jag om inte mitt i den soppan? Jag är här. Mitt i soppan. Var annars? Förr inbillade jag mig att jag var någon som fanns i en värld där mitt och alla andras liv utspelade sig genom att A orsakade B och B orsakade C och så vidare i en oavbruten händelsekedja där "jag" måste göra en massa val hela tiden så att saker skulle bli rätt och inte fel, bra och inte dåliga.Det inbillar jag mig inte längre. För det där "jag" har helt mist sin soliditet. Det tycks mig inte längre som att det finns ett solitt "jag" som lever i en solid värld full av andra solida "jag" vilka alla håller på att leva sina solida liv från A till B till C till D, och så vidare. Det tycks mig som om allt detta är en illusion. Det finns inget sådant solitt jag och därmed ingen sådan solid värld.Nu finns ett annat jag, men detta nya jag är helt enkelt synonymt med att "stå still i soppan". För ju mer jag gör det, desto mer levande, tillfreds, orsakslöst glädjefylld, sann och verklig känner jag mig.Att stå still i soppan är att stanna kvar i mig själv vad som än händer. För då får jag möta alla känslor och tillstånd som jag tidigare kanske gömt mig för, flytt från, trängt undan, eller förnekat. Jag får möta allt detta i de vardagliga händelser som utspelar sig i mitt vardagliga liv.Och insikten är Det solida "jag" som jag tidigare identifierade mig med är för sin existens helt beroende av just detta att gömma sig, fly från, tränga undan och förneka. För endast på detta vis kan det känna sig separerat från "världen" och upprätthålla en berättelse om en solid individ som lever sitt liv från A till B till C...När detta jag börjar ge upp den kamp det innebär att upprätthålla upplevelsen av separation, förvandlas tid och rum till en soppa och att stå still i soppan blir det enda som känns sant och tillfredsställande. Livet fortsätter skenbart precis som vanligt och ett skenbart solitt "jag" fortsätter att skenbart göra olika val. Men jag bryr mig inte längre så mycket om det skenbara. Min intention är inte längre att göra det bästa möjliga av detta illusoriskt solida "jag" utan att stå still i soppan. Och den skillnaden i intention gör all skillnad i världen. Jag stärktes i min intention av gårdagens samtal med min vän. Tack. Liksom jag stärks i min intention av allt jag möter i soppan. TackSvante

crewlady.blogg.se: Tankar om bloggen..
När jag startade min blogg var det tänkt att den mest skulle handla om mode och shopping. Efter ett tag spårade det ur och blev färre och färre modeinlägg.. Jag älskar att läsa om mode och shopping jag älskar även att shoppa. Min blogghar numerablivit till en blogg som handlar om allt möjligt som händer i min vardag. I min vardag ingår jobb, relationen, tankar osv. Det ingår även en hel del shopping i min vardag. Men bara för det betyder det inte att jag bara tänker skriva om detta.. Jag tänker förmedla mina känslor, mina tankar och min allt som hör min vardag till. Jag tycker det är mycket mer personligt och passar det inte alla som läser mig blogg så är det ingen som tvingar er att besöka den. Alla har vi våra upp och nergångar i livet. Det här är ett av mina sätt att vädra dom på och det tänker jag faktiskt fortsätta med. Bara så ni vet ;

www.expressen.se: Juryn: "Du är helt galen"
br Hon går i pappa fotspår. I torsdagskvällens "Idol" i TV4 deltar Cornelia Jakobsdotter Samuelsson dotter till Poodlessångaren Jakob Samuel. Du är helt galen, säger jurymedlemmen Andreas Carlsson.

Inga kommentarer: