torsdag 18 september 2008

Intressant inlägg: Ska vi sluta kommunicera helt med andra länder?

Svensk IT-blogg
Såg ett inlägg på opassande.se och det fick mig verkligen att tappa hakan. Vissa saker var så intressant, men kan hålla med om endel av det. opassande.se skriver massa fina saker.

Trots det vill jag passa på att tipsa er om Ska vi sluta kommunicera helt med andra länder?, skriv gärna och berätta om ni håller med mig i kommentarerna här nedan!

opassande.se skriver bland annat:
Sociogram vad är det? Enklast uttryckt, var man ingår i ett socialt nätverk, och de mönster det bildar. Det behöver inte vara en medveten placering. Automatiserad åsiktsregistrering, kallar HAX det och är ett ganska träffande sätt att beskriva det. Som vanligt måste vanligt folk själva utreda vad begreppet innebär. Själv funderar jag över om ...


Visst kan man kan man tänka och tycka i evighet om detta?

Detta har andra skrivit:

opassande.se: I mitt mönster ingår att inte komma ihåg saker
Jag hade världens id till inlägg. Kände mig riktigt inspirerad och så tappade jag internetlinan. Antagligen något skräp som ställde till det i elavbrottet jag hade tidigare, och fick fiffla lite innan jag fick igång världen på mitt köksbord igen.br Det var något med sociogram. Något om mönster. En liknelse som kändes helrätt. Den kanske ...

www.hartman.nu: Klart regeringen är högerstyrd
HÖGERSTYRD REGERING? Den många gånger så kloka Mina Moderata Karameller retar sig på användandet av begreppet högern i mitt förra blogginlägg. br Hon skriverbr Thomas Hartman undrar varför högern är så mossiga. Sluta använd det där dumma uttrycket även om det har gått ut dekret från Ulvskog att det ska poängteras att regeringen är höööögerledd så känns ...

tredje.wordpress.com: Inte smickrande
ErnstHugo levererar som vanligt, denna gång citerar han Strindberg.br Ett fekalt helvete.br Det är ju inte speciellt smickrande, men det är ganska träffande, det måste du ju säga.br Å andra sidan så undrar jag hur det egentligen stod till med den gode August.br Läs även andra bloggares åsikter om citat, ernsthugo järegård, danmark, strindberg, august strindberg, fekalier, ...

Inga kommentarer: