torsdag 18 september 2008

Nyligen bloggat: VNC i Vista

Svensk IT-blogg
Ok, det här jag läste i morse på tyve.se var så sött att man ville gå omkring i cirklar. Om man nånsin ska kunna gå vidare i detta livet, måste man läsa det här helt söt,

Borde inte föra det vidare men jag bara måste! Hör här, tyve.se skriver:
När jag körde Windows XP använde jag UltraVNC för att fjärradministrera min HTPC. Gillar VNC bättre än remote desktop eftersom det känns som jag har mer kontroll och sen är det gammal vana. UltraVNC funkar tyvärr inte riktigt bra under Vista och bytte därför till TightVNC.br Efter det har det funkar smärtfritt och det går till ...


Klicka in dig på VNC i Vista, säg vad du tycker om det ovan, snälla!

Detta har andra skrivit:

feeds.feedburner.com: 8# Windowstips- Disneytema för Windows Vista
Denna gång blir Windowstipset lite annorlunda, det blir inga kortkommandon eller "hemliga" funktioner utan något helt annat.När jag var liten var älskade jag Disneys figurer. Jag tycker fortfarande om dem även fast jag inte sätter på en Disneyfilm varje lördag. Jag har hittat ett snyggt Disneytema med Musse Pigg, Kalle Anka, Tingeling, Mimmi Pigg med flera. Vill du ha ett läckert nostalgitema till Windows Vista, titta då in den här länken för fler bilder och nedladdning.Via Windows Vista WeblogLäs mer om WindowsWindows 7 Microsofts kommande operativsystem7 Windowstips 7 användbara kortkommandon i Windows6 Windowstips töm papperskorgen fort infoga toppdomän snabbt5 Windowstips byt användarbild4 Windowstips lås ut nyfikna från din hårddisk3 Windowstips lås datorn snabbt2 Windowstips hoppa över papperskorgen1 Windowstips hantera dubletterSnabba upp Vista följ Microsofts rådLäs mer om Windows, Vista, Windows Vista, Disney, tema, tipsbr br

pcforalla.idg.se: Windows Vista: Så tvingar du Vista att klara gamla XP-program
br Problem med att köra gamla program i Vista beror ofta på att de inte är kompatibla. Men det går att lura Vista att tro det är en tidigare version av Windows.br br br

pcforalla.idg.se: Windows Vista: Så lägger du till bilder i fotogalleriet
br Med hjälp av Vistaprogrammet Windows Fotogalleri kan du ordna alla dina fotografier på hårddisken och även göra enklare redigeringar. br br br br br

Inga kommentarer: