lördag 20 september 2008

Nyligen bloggat: Jag älskar Google Chrome.

Svensk IT-blogg
Ok, det här jag läste i morse på blogg.idg.se var så sött att man ville nervöst vanka av och an. Om man nånsin ska kunna gå vidare i detta livet, måste man läsa det här helt söt,

Borde inte föra det vidare men jag bara måste! Hör här, blogg.idg.se skriver:
Jag älskar Google Chrome, min privata specialversion av Windows XP i dator ett och min Ubuntu Linux dator två. Att Google gör så mycket gott har jag inget i mot. Ja De lever på reklam bland annat men det får vi ta. Så länge de inte utsätter användaren för risker med sin reklam i programmen. Jag och andra individer sitter och tittar på reklamkanaler på våra TV apparater dagligen. Kan då Google erbjuda användaren en massa gratis alternativa program och funktioner. Tacka Google och stå ut med eventuell reklam som kan förekomma.Men vad jag däremot regerar på är att Windows skall vara så besvärligt för en vanlig användare att använda. Hur menar du? Inte använda. Men att operativsystemet hela tiden attackeras av diverse virus, maskar och trojaner. Jag personligen är inte de minsta orolig för nämnda problem. Men inte fan skall man kräva att vanliga användare har den kunskapen som jag och en del andra bloggar på IDG Bloggen har. Sen kan jag inte förstå hur individerna som tillverkar nämnda skadlig programkod resonerar. De försvarar sig ofta med att de vill skada de onda företaget Microsoft. Men inte skadar de Microsoft den skadan är försumbar. Men däremot skadar de farbror Nils 65 med dåliga eller normal kunskaper om Internet och datorer.Älska livet och använd era kunskaper till att utveckla bra saker för den fria programrörelsen. Att ni skall bli upptäckta och få ett drömjobb är historia i dag. Men ett långt fängelsestraff och ett stort skadestånd som kommer att knäcka dig resten av livet är troligt vid upptäckt. Inga miljoner eller drömjobb efter fängelsevistelsen. MaxBloggtoppen


Klicka in dig på Jag älskar Google Chrome., säg vad du tycker om det ovan, snälla!

Lite mer spännande saker:

www.mortfiles.se: Det stormar kring Google Chrome
Google Chrome har knappt släppts i beta än, men ändå så har det stormat rejält kring den nya browsern. Hetsiga debatter om den numera borttagna paragraf 11 har avlöst oändliga debatter om Google Chrome’s snabbhet och säkerhet.br Kanske mest uppmärksammat är den numera borttagna paragraf 11 i Google Chrome’s användaravtal som enligt Google själva är en ...

kozue.wordpress.com: På förekommen anledning
Jag har sett ettcopypasteinlägg i kommentarsfältet på flera bloggar, som utgör reklam för en blogg med många användare. Jag tänker inte nämna namnet. Jag vill bara säga att jag redan nu markerar den avsändaren som spam, så jag slipper moderera reklamen för denna osmakliga produkt.br

blogg.expressen.se: Sextankarna slutar, eller inte?
Jag visste inte att min pappa var en porr pappa. Jag trodde att man slutade tänka på sex och porr när man blev över 35 eller 40 år gammal. Tydligen hade jag fel. Jag kan förstå att killar kan tycka att deras snoppar är små, och att de kan göra i stort sätt nästan vad som hälst för att få en större kuk. Då finns det en lösning för deras problem med små kukar, nämligen jes extender. Om man använder jes extender sägs det att en snopp blir större. Jag vet inte om det funkar eller om det bara är snack. Jag har iallafall upptäckt att min pappa använder jes extender.

Inga kommentarer: