torsdag 18 september 2008

Intressant inlägg: Bygga ny server Rolly dansar

Svensk IT-blogg
Såg ett inlägg på www.prylparadiset.se och det fick mig verkligen att gå omkring i cirklar. Vissa saker var så intressant, men kan hålla med om endel av det. www.prylparadiset.se skriver massa snygg saker.

Trots det vill jag passa på att tipsa er om Bygga ny server + Rolly dansar, skriv gärna och berätta om ni håller med mig i kommentarerna här nedan!

www.prylparadiset.se skriver bland annat:
Dags att göra något radikalt, det känns som om det är dags att bygga en ny server, har ledsnat på min Microsoft HomeServer, även om tanken med den typen av maskiner säkert är goda så känns det som om privat personer snarare är mera hjälpta av en traditionell NAS maskin är en fullstor server.br Ok en ...


Visst kan man kan man tänka och tycka i evighet om detta?

Detta har andra skrivit:

tyve.se: MediaPortal Web Server and Interface
Det blev webbgränssnittet med den integrerade webbservern till slut. Jag fick inte ordning på For the Record och installerad istället en ny version av MediaPortal Web Server and Interface. Den funkar bra sen jag stället in rätt databas. Det har visat sig att jag skapat en hel bunt med databaser för Mediaportal under mina tester ...

pcforalla.idg.se: HP Media Smart Server - för stor, för dyr och för dum
br En nätverkshårddisk ska vara enkel. Microsoft väljer att gå den stora, dyra och dumma vägen, och HP hänger på.br br br

www.pettersandstrom.com: pettersandstrom.com/blogg
Sandstrom.blogg.se Nu på min egna serverbr

Inga kommentarer: