lördag 20 september 2008

Sånt fantastisk inlägg: Peru får första Windowsbaserade XOdatorn

Svensk IT-blogg
Såg ett inlägg på feeds.idg.se och det fick mig verkligen att nervöst vanka av och an. Vissa saker var så fantastisk, men kan hålla med om endel av det. feeds.idg.se skriver massa underbara saker.

Trots det vill jag passa på att tipsa er om Peru får första Windows-baserade XO-datorn, skriv gärna och berätta om ni håller med mig i kommentarerna här nedan!

feeds.idg.se skriver bland annat:
Först ut att få Windows XPutrustade XOdatorer från OLPC blir Peru. Om det ökar på försäljningen är oklart och många ställer sig frågande till om det verkligen kommer barnen till nytta.


Visst kan man kan man tänka och tycka i evighet om detta?

Lite mer spännande saker:

www.idg.se: Peru får första Windows-baserade XO-datorn
br Först ut att få Windows XPutrustade XOdatorer från OLPC blir Peru. Om det ökar på försäljningen är oklart och många ställer sig frågande till om det verkligen kommer barnen till nytta.br br br

barajagigen.blogspot.com: Snälla mamma!
Jag hade lovat mig själv att inte ge barnen pengar till det där Habbo. Jag tycker att det är galet att betala för något som heter HC, då får man speciella kläder och kanske en dammig soffa. Det värsta är att det gäller bara i en månad. Sen så vill barnen bli HC igen, och så vill de ha mera pengar för att köpa möbler för.De som kläckte den idn om Habbo är visserligen säkert smarta som tusan, samt mångmiljonärer nu, men jag vill ändå ta ett snack med dem Jag kan visst förstå att barnen gillar detta, tycker att det är kul att sitta där och handla egna möbler osv. Så det är klart att jag lät dem bli HC igen,fast jag hade lovat mig själv.Det gick till så att jag kom att tänka på den där gulliga tanten på apoteket och så kände jag mig så himla blödig ett tag och just då i den stunden, kommer barnen och frågar om HC pengar och jag blev så svag, så svag som bara en mamma kan bli.Så nu är de HC i en månad.Kan jag stå emot nästa gång?

zari.devote.se: Ung mamma
Världens yngsta mammaLina Medina, Peru, var bara fem år när hon födde sonen Gerardo med kejsarsnitt 1939. Hennes föräldrar trodde att hon hade en tumö...

Inga kommentarer: