torsdag 18 september 2008

Nytt rekord: SmallNetBuilder bygger en Atom baserad NAS

Svensk IT-blogg
Under alla mina yrkesverksamma år har jag aldrig stött på någon sådant här ( obs det var på tyve.se) . Man kan tro att personen i fråga "har alla tallrikarna i skåpet", men läs vidare gott folk. Det du kommer få se är fullständigt underbar. Så se upp du kommer att helt visst att vilja bita på naglarna när du ser.

Med risk för att bli en soffpotatis tipsar jag dig om gå in på SmallNetBuilder bygger en Atom baserad NAS Säg gärna vad Du tycker om det hela!

Typ såhär skriver tyve.se:
Hos SmallNetBuilder kan man få många tips om hemmanätverk. I bland de senare artiklarna hittar man en beskrivning i två delar hur de bygger en server för lagring NAS med en Intel Atom som CPU för att göra den strömsnål.br I första delen använder de FreeNAS som operativsystem och får inte någon imponerande prestanda. Nästa försök ...


Visst bli man nyfiken i en strut!?

Här är lite mer saker jag hittat

community.datormagazin.se: Alla måste ha en
Det är inte utan att jag börjar uppleva mig själv som tjatig. Samma sak rabblar jag upp gång efter gång i nyhetsnotiser som rör en relativt ny kategori datorer. Processorn är en Intel Atom med klockfrekvensen 1,6 gigahertz, bildskärmen är 8,9 tum stor...read more

pcforalla.idg.se: Vrålstark pc-bjässe som kostar skjortan
br Extremdatorn Pyrotech WS Quad X lutar sig mot ny processorteknik från Intel och levererar imponerande prestanda. Är du spelnörd och har en hög pengar över kan datorn vara något för dig.br br br br br

pcforalla.idg.se: 6 enkla steg: Skapa ett eget Vista-nätverk
br Ett hemmanätverk behöver varken vara komplicerat eller dyrt. Har du datorn kopplad till en router är det snabbt gjort. Vi visar hur du gör i Windows Vista.br br br

Inga kommentarer: