torsdag 18 september 2008

Vad sägs? DLink DWL2100AP, klassiskt LAN

Svensk IT-blogg
Om du hade ett äpple på huvudet, skulle det aldrig rulla av (ja du skulle inte kunna röra dig på en halvtimme) om du såg det jag såg på teknoit-hardware.blogspot.com det var verkligen så att man ville sura resten av dagen när man läste. Tror aldrig jag har blivit så förfärligt överaskad av det som godspeed@live.se (Danne) skriver, och endel av det är så bäst.

Men dock, godspeed@live.se (Danne) skriver helt klart vissa underbara grejer . Se här till exempel:
Jag bekantar mig med en närmast klassisk ITpryl vilken funnits ute i fyra år. Det är DLinks DWL2100AP, en 108 Mbps SuperG accesspunkt för våra lokala nätverk. Den ingår i serien AirPlusXtremeG, med funktioner som bryggning och möjlighet att ansluta en extern antenn för lite mer vidsträckta avstånd och byggnader. Men inte nog med det, DWL2100AP kan anslutas som accesspunkt, AP till APbrygga , AP till Multipoint brygga eller klientstation.Standarden i de här tåtlösa tiderna är naturligtvis 802.11bg vilken kör på i hastigheten 108 Mbps. Jag har sett priser på den här på sisådär 750 kronor, som hittat om man som jag likxom inte vill lämna de trådade nätverken.Läs även andra bloggares åsikter om LAN, lokalt nätverk, DLink, Internet, iptelefoni, server


Skulle väldigt gärna vilja veta vad du tycker om det ovan! Så kommentera gärna :)

Detta har andra skrivit:

teknoit-hardware.blogspot.com: Sexkärnigt från Intel
Det finns tydligen inga gränser för hur mycket innehåll man kan klämma in på samma miniatyryta. Det handlar helt enkelt om att göra allting mindre och tätare. Om man nöjde sig med 65nm nanometer i tidigare familjer, kommer Intels nya serie av sexkärniga processorer att få klara sig med 45nm.En bild från Intel Developer Forum i augusti. Undrar vilken klockfrekvens den snabbaste modellen kör i?Serien gårgick under kodnamnet Dunnington eller varför inte det lite tråkigare Xeon 7400 och det inbyggda cacheminnet vilket är en kombination av både L2 och L3cacheminne. Strömförbrukningen är sisådär 130W. Och precis som föregående modell Tigerton, bygger den på den legendariska Corearkitekturen. NEC jobbar för att få ut en serverserie baserad på Donnington.Minneskontrollfunktionen, MMU, är fortfarande extern fast där tror jag att Intel et al satsar mycket på att bygga in det här på själva kretsen. Och som tidigarebloggat, det här lär vara löst iom de kommande Nehalemprocessorerna framåt jul.Namnet Xeon är för konnässörer liktydigt med servrar och företagsmiljöer och den här kretsen kanskekanske inte är något för gamers eller kontorsgolven. Det är lite trist. Det hade varit roligare om man hade kunnat erhållit den här läckra teknologin även för de senaste FPSspelen och inte bara bladservermarknaden, men vad är väl en bal på slottet.Läs även andra bloggares åsikter om Intel, CPU, chipset, processor, Donning, kylning,

teknoit-hardware.blogspot.com: Radeon regerar vidare
ATI Radeonserien kör vidare, med ständigt nya modeller. DualGPU Radeon HD 4870 X2 håller jag på och bekantar mig med närmare. Och jag försöker att mäta den med motsvarande modeller från Nvidia, vem är snabbast till rätt pris?Det finns massor av sajter och tjänster vilka förutsättningslöst testar hårdvara, ni vet vilka jag tänker på. Och för första gången på länge är det numera ganska... jämnt?4870 kommer att få mer trycksvärta här på bloggen från undertecknad, jämte 4850 vilken jag tidigare nämnt lite grann. TBA.Läs även andra bloggares åsikter om ATI, GPU, grafikkort, Radeon 4870

www.usablogg.org: Couch Surfing: se världen och nätverka på en minibudget med sociala nätverk
br br Webben och sociala nätverk hjälper oss ofta att träffa människor med liknande intressen världen över. I alla fall virtuellt.br Men sociala nätverk kan också hjälpa oss på ett mer direkt sätt. br När min son skulle flytta till Seattle för litet över ett år sedan helt på egen hand så använde han sig av sajter som Craig’s ...

Inga kommentarer: