fredag 19 september 2008

Sånt söt inlägg: AeroVista eller BerylUbuntu?

Såg ett inlägg på pcforallasmart.idg.se och det fick mig verkligen att börja gråta. Vissa saker var så söt, men kan hålla med om endel av det. pcforallasmart.idg.se skriver massa snygg saker.

Trots det vill jag passa på att tipsa er om Aero/Vista eller Beryl/Ubuntu?, skriv gärna och berätta om ni håller med mig i kommentarerna här nedan!

pcforallasmart.idg.se skriver bland annat:
Därom tvista de lärde. Fast min uppfattning är klar och smidd i järn Ubuntu har världens värsta och bästa gränssnitt.Aero är väl OK, men det liknar inte det som de här finesserna bjuder på.Beryl är, kanske som bekant, en utveckling eng. fork från välkända Compiz Fusion. Eller vice versa. OpenGL är som bekant ett underbart API för sanslöst häftig grafik, det är vad som används av de här funktionerna.I andra ringhörnan finns då Aero, till Windows Vista, och det presterar samma sak. Typ. Fast sämre.Ut och bedöm själv skillnaden på Youtube, där finns många klipp apropå de här väldigt läckra grafiska möjligheterna.Jag håller på BerylCompiz Fusion...


Visst kan man kan man tänka och tycka i evighet om detta?

Surfade runt och hittade även detta idag:

dagensfilosofiskatanke.blogspot.com: Läten från människor och djur.
Människan är ett däggdjur. Liksom djuren har vi olika läten beroende på hur vi mår eller önskar meddela oss till de som ingår i vår flock eller som tillhör en annan flock.Misstänksamheten mot främmande artfränder finns hos alla däggdjur, även människan.Olika dialekter och uttal finns bland fåglar och troligen även andra djur beroende på var de finns och lever.Detta har uppstått genom isolation från artfränder. Olika fågelläten från samma ras finns på olika öar på ex Galapagosöarna. Men är säkert en sak som finns överallt. Vi människor skiljer oss inte från detta. Människan har många olika språk och i dessa språk finns även många slag av dialekter.Säkerligen är det samma sak i djurvärlden fast vi kanske har svårt att höra dessa skillnader.Utseenden och teckningar är även de olika bland samma djurras. Fåglarna på Galapagos finkarna skiljde ju, för att ta ett exempel, ut sig på olika öar och så fick Darwin idn om evolutionsläran.Människor är likadana, vi har olika hudfärg beroende på var vi ursprungligen fanns i årmillioner. Svarta, mörka i olika nyanser, vita i olika nyanser. Hårfärg skiftar och snedheten av ögonen likaså.Men vi som är vita, för att ta ett ex, ser färgade som väldigt lika varandra och även de med sneda ögon, asiater, ser vi som mycket lika varandra. Detta tror jag inte asiater gör om sig själva eller färgade överhuvudtaget.Vi vita ses säkert som väldigt lika av dessa grupper medan vi själva ser oss som mycket olika utseendemässigt och därför lätt känner igen släktdrag med våra närmsta och ser hur vi liknar våra fäder och syskon men ändå har olikheter.Vi är alla lika, djur som människor. Vi är båda djur och som sådana stamdjur i många fall, vi är som människor flockdjur. Att skilja ut sig från flocken kan innebära utfrysning, det gäller både bland människor och bland andra flockdjur.

skonhetstips.blogspot.com: Falsk blondin!
Jag färgar, det färgar av sig från andra på mig. Och vice versa. Färgad har jag varit sedan lång tid tillbaka, fast kanske inte i ordets bemärkelse. Jag är naturligt rågblond i min hårman. Fast det tröttnar man ju på ibland, inte minst beroende på modets växlingar.Jag menar, om stjärnorna borta i Hollywood skulle börja färga håret mintgrönt unisont, skulle säkert jag också se ut som en grön banan. Fast det hoppas jag naturligtvis att Britney, Lindsay, et al, undviker i det längsta. Jag gillar inte grönt.Jag har i varje fall betat mig igenom en skara hårfärgningsprodukter. Jag har flera favoriter, fast jag kan näppeligen rekommendera någon särskild. Varför? Jo, alla har vi olika hår. Det som passar undertecknad, kan knappast passa just dig, käre bloggbesökare, eftersom ditt hår inte har samma kemiska sammansättning som mina testar är behäftade med.Just i kväll Melodifestivalen är non grata för min del, kanske kollar jag den på nätet när lusten och andan faller på ska jag testa en produkt jag plockade upp på varuhuset Maxi Jane Hellen Mood, slingblond. TBA jag håller er underrättade om resultatet, jämte andra produkter jag ramlar överUndrar f'resten hur mycket hårfärgningsprodukter som används under *det* evenemangetLäs även andra bloggares åsikter om hårfärgning, hårvård, hårvårdsprodukt, hårförlängning,

www.rockon.nu: hur hipp är en stad egentligen?
Genom att använda sig av olika sorters hemsidor kan man idag få reda på livsviktig information som var närmsta sushiställe ligger eller var det sunkigaste utestället finns. Ja allt man behöver för att hitta de där kultiga eller coola ställena som man kan rekomendera till andra och framstå som att man har stenkoll fast man ...

Inga kommentarer: