torsdag 18 september 2008

Sanslöst trevlig! Kolla: Skaffa snyggare muskler, bara så enkelt

Svensk IT-blogg
Kära bloggare och andra läsare, kolla in feetness.blogspot.com innehållet där fick ialla fall mig att börja börja gråta. Mycket av det är ju SÅ trevlig, men man ska inte avfärda allt på nätet. godspeed@live.se (Danne) skriver ett och annat spännande.

Om jag får (klart jag får hihi) så vill jag tipsa er om de här Skaffa snyggare muskler, bara så enkelt. Ta ändan ur vagnen och säg vad du tycker om det som står här nedan.

godspeed@live.se (Danne) skriver på detta viset:
Bara stå och joxa med kroppsdelen ifråga som du vill blodfylla. Det fungerar, iaf för mig och på min långa magra lekamen Gör 1000 låtsascurls, utan vikter om du så vill, och dina armar kommer att svälla upp som vore du allergisk mot någonting. OK, effekten är inte varaktig, men vad är väl det? Jag brukar stå framför hallspegeln och vifta exempelvis med överarmarna i en kvart, kanske när man lyssnar på radio, MP3spelare, kollar på TV, ser barnen spela ett datorspel. OK, inga vikter, men luft har också massa... Mycket riktigt, efter några hundra "lyft", börjar överarmsmuskulaturen minsann att göra sig till känna. Det bränns och värker, man blir t o m lite svettig om man har rätt teknik, hastighet, kroppsställning, attityd. TestaLäs även andra bloggares åsikter om bodybuilding, deff, fitness, flex, kroppsbyggande, muskler, workout


Man kan ju bara hoppas på att bli svept av molnen...Tyck till om det här mina vänner!

Hittade lite andra bloggar om detta:


skonhetstips.blogspot.com: Ett superskönhetstips är...
...sömn Zzz, sov så sött, min vän, det tjänar du på. Och det borde jag göra mycket mer än vad jag de facto gör. Om man tänker en vecka med 68 timmar per dygn som modell, hamnar jag nog på 3035 timmar totalt. Det är för lite, jag går och gäspar hela dagarna. Jag borde ha somnat bredvid min käre make långt mer än jag gör, eftersom sömnen är grejen. Om jag hade fått 5060h nanakudde i veckan, hade jag märkt skillnad framför spegeln. Färre rynkor och trötthetssymptom, alldeles gratis och smärtfritt. Men jag är en nattmara, jag älskar ju nätter Varför? Jo, då är Internet snabbare, då sover alla inkl våra tre vilda men goa' barn och då kan man titta på TV, DVD, spela datorspel, slösurfa, träna, leka. Felet är nog mitt, antar jag. Min man är ganska strikt, sträng och stringent, vill leka melantär. Han kallar t o m vårt sovrum för ett logement och sängen för bingen. Hrmph. Ten Hut, säger han sedan, gör honnör och marscherar omkring dagarna i ända med sin 192 cm lilla lekamen, sicken nörd. Men jag älskar honom ändå. Produkter? Jag uppskattar sådant man sover skönt av. Jag brukar använda mig av rökelse eng. incense, faktiskt, och sedan får det låta hur flummigt du vill. De doftar så vidunderligt. Med en vanilj eller bergamottdoft somnar man skönt. Sådana köper jag för en tjuga per paket hos Indiska, lämpligt nog, och fördelen är att doften sitter kvar väldigt lång tid efter att stickan har slocknat. Testa, jag köpte minsann ett paket av varje doft jag hittade, jag tror jag spenderade en hundring på de där doftpinnarna. Gör som en miljard kineserindier et al, kör med rökelse men undvik kinesisk gingseng före läggdags, det blir jag bara alltför på av. Och jag älskar te Det är något speciellt med teer. Jag var på Kvantum här i Växjö nyss och där såg jag en reklamtavla med något kinesiskt ordspråk; man kan dricka hur mycket te som helst och ändå vilja ha mer. Instämmer. Och smart blir man av det, testa Jag brukar blanda ganska vilt när det gäller te, fast jag håller mig till svart och grönt te, ibland blir det pepparmyntssmak. Man borde testa kamomillte, den där växten är ju känd för att ha en lugnande effekt. Hand upp Jag borde verkligen lugna ned mig något, ADHDunge där. Musik kan man ha när man sover. Tänk bara att somna till något som Barbers Adagio eller varför inte något från J.S. Bach, Mozart, Grieg, Chopin. Den kan man sedan loopa i CDspelaren eller hemmabion eller vaddunuharförelektronikisängkammaren. Fast det är egentligen min man som älskar musik vid nattedags, jag vill ha det knäpptyst. Och jag bestämmer i vår familj, därför är det också knäpptyst. Jag brukar t o m ha bomull i öronen för att slippa hans eventuella snarkningar och mardrömsljud. Det gillar mina krambjörnar, de vill också ha lugn och ro när ögonlocken börjar peka söderut. Men, hördu, sömntabletter, yppar säkert någon därute. Svaret är nej, det skulle jag aldrig våga testa. Jag skulle hellre bära burka än knapra sådana där otäcka grejer. Jag tror också att effekten hos dem inte är gynnsam för skönhet per se, vilket strider mot den här bloggens syfte och upphov. Medicin är inte grejen, utan eftertanke och intelligens is da thang. Passa på när du sover Passa på att låta dina skönhetsprodukter göra sitt jobb Nattcrme... Vad betyder det, tror du? Sleep tight, this Beauty Tips blog is awake or at least online Läs även andra bloggares åsikter om sömn, doft, te

okej.blogg.se: Mera muskler!
Muskler, muskler, här var det muskler Spana in hetinggeting Jake Gyllenhaal på inspelningen av hans nya film Prince of Percia. Jake brukar ju inte se säckig ut direkt men nu har han verkligen lagt på sig en och annan muskel och odlat långt hår. Är det snyggt då? Tja, en skönhet klär ju i allt som det så fint heter. Jag skulle tippa på att han kommer göra sig av med lite muskler efter inspelningen. Det måste vara jobbigt att vara skådis och hålla på att gå upp och ner i vikt inför olika roller eftersom man måste anpassa sin garderob hela tiden beroende på vilken kroppsform man råkar ha den månaden. En annan som börjat hänga på gymmet är Zac Efron. Maken till fåfängd kille får man leta efter. Enligt vissa rykten var Vanessa nära att göra slut för att han var så besatt av sitt utseende och knappt kunde gå utanför dörren om han inte stått framför spegeln hela morgonen. Ack ja, dessa män. Själv är jag glad om jag lyckats få bägge skorna på mig när jag hasar mig iväg till redaktionen på morgonen. A

feetness.blogspot.com: "Frossa GI-smart på vänmiddagen" Tror inte det...
Nu har jag inga vetenskapliga eller medicinska belägg för min uppfattning, men...Jag tror att GI, Glykemiskt Index, bara är bluff.Om det nu skulle fungera, och miljontals människor i Europa använder det här regelbundet, varför ser man då så många fetton överallt?Jag tror inte på det. Vår kropp är skapad till Guds avbild och Han vill att vi ska tänka på vad vi stoppar i oss. Jag lovar, att om du bara åt potatis hela livet, skulle du till slut bli jättebiffig runt magen och rumpan av potatis Så är vi skapade. Mat är mat.I Aftonbladet 20071223 kunde man läsa"Frossa GIsmart på julmiddagenLassa tallriken med skinka och sill men undvik potatis och pepparkakor"Säkert kommer du att kunna läsa samma rappakalja i årets jultidningsutgivning av den här tidningen och dess likar.Jag tycker undvik allt det ovanstående och ät helst ingenting utom kanske ett äpple, typ, om du verkligen vill tappa vikt. Alla har vi magrutor, men hos de flesta av oss döljs dem av flera millimeter bukfett... Läs även andra bloggares åsikter om bantning, fitness, GI, GImetoden, workout

Inga kommentarer: