måndag 23 juni 2008

Underbar inlägg: Att inreda sitt hem som ett hotell

Svensk IT-blogg
Såg ett inlägg på www.rockon.nu och det fick mig verkligen att börja gråta. Vissa saker var så underbar, men kan hålla med om endel av det. www.rockon.nu skriver massa snygga saker.

Trots det vill jag passa på att tipsa er om Att inreda sitt hem som ett hotell, skriv gärna och berätta om ni håller med mig i kommentarerna här nedan!

www.rockon.nu skriver bland annat:
Det finns många sätt att trivas i ett hus, ett är att bara ha en massa cash och bara leva i det med feta prylar och ett annat är att anlita inredningskonsulter som fixar hela grejen åt en.br Men hur hittar man en inredningsbyrå som är bra, Jag surfade på hemsidan Liveit.se som säljer upplevelser och ...


Visst kan man kan man tänka och tycka i evighet om detta?

Surfade runt och hittade även detta idag:

www.heurling.com: Turkos kavalkad
Nu när våren närmar sig hoppas jag är det snart dags för lite makeover här hemma. Fram med alla turkosa saker Det ska bytas gardiner, dukar, soffkuddar, ljuslyktor..... Men inte idag, för jag har varken tid eller ork just nu. Så under tiden har jag letat fram massor av turkosa blåapetrolgröna, det börjar bli svårt med gränsdragningen här... grejer att sukta efter i webbutikerna. Varsågoda Här kommer en turkos kavalkadBilder1. Necessärer, Dixie se återförsäljare på hemsidan2. Servetter, Inreda.com3. Bordstablett, Inreda.com45. Kuddar, Syster Lycklig6. Dammtrasa, Inreda.com7. Dörrmatta, Dixie8. Köksset i silikon, Inreda.com9. Underläggstallrik, Inreda.com10. Glasunderlägg, Bluebox11. Temuggar, Inreda.comAndra bloggar om Turkos, inredning, vår, turkost, webbutik, makeover

www.rockon.nu: Dum hotell personal
Jag läste en artikel i svd om John Cleese där han berättar om sina upplevelser på hotell och dess personal.br utdrag När John Cleese dyker upp på ett hotell i Sydney kan receptionisten så klart inte låta bli att be om hans autograf. Därefter, till den världskände komikerns förtjusning, kräver hon att han ska legitimera sig ...

www.heurling.com: Personlig almanacka
Varje år när det är dags för inköp av en ny kalender brukar det vara samma visa. Jag tittar i alla butiker som säljer kalendrar, står och bläddrar i dem och väljer och väljer och kan inte bestämma mig. Har de snygg framsida så är de inte praktiska inuti och är de praktiska inuti så är de inte snygga på framsidan. Man ska ju faktiskt leva med sitt val i ett helt år, så det är viktiga grejer det där, tycker jag.Men i år kommer det vara annorlunda. På personligalmanacka.se kan man nämligen göra egna val i utformningen av kalendern. Man väljer färg och text på framsidan. Och även inuti kan man välja en del saker själv; med eller utan linjer, om man vill ha färgad linjering, om man vill ha fält för väder, listor, kurvor, noter, osv osv. Massa praktiska tillval för insidan finns det. Hur bra som helstEn sån kalender ska jag bara ha Det har jag bestämt mig förFoto www.personligalmanacka.se

Inga kommentarer: