måndag 23 juni 2008

Feeds.feedburner.com påstår: Mina datorer genom tiderna och mina första webbprojekt

Svensk IT-blogg
Läste precis ett inlägg på feeds.feedburner.com och det fick mig att hoppa av glädje. Vissa åsikter som beskrivs är rent utav fantastisk, men jag håller inte alltid med om allt. feeds.feedburner.com skriver mycket fina saker.

Likväl vill jag passa på att tipsa er om Mina datorer genom tiderna och mina första webbprojekt, berätta gärna om du håller med mig i kommentarerna nedan!

feeds.feedburner.com skriver bland annat:
Först ut var TkJ med en lista över datorer som han haft i sin ägo genom åren, sedan följde TDH efter och nu har även jag sammanställt en lista över datorerna i mitt liv.br Amiga 500 och massor med spel, däribland The Settlers som var en given favorit tillsammans med grannen på delad tvskärm. Gissningsvis var ...


Vad tycker ni om detta?


Här är lite mer saker jag hittat

www.fitnessguru.se: Hitta rätt GI på din mat här!
br GLYKEMISKT INDEXbr Lite då och då vill folk veta GI på diverse produkter. För detta rekommenderar jag Fredrik Paulns hemsida och hans GIlista.br En annan väldigt bra och stor lista med GI för massor av livsmedel finns hos glycemicindex.com, dock är denna på engelska. Det är antagligen den mest kompletta GIlistan som finns tillgänglig. Här kan även ...

www.gate303.net: Dropbox - Synkronisera filer mellan dina datorer enkelt
Många av oss använder flera datorer i vår vardag, i vissa fall skulle det vara smidigt att komma åt samma filer från båda datorerna. Tidigare har detta gått att lösa via mer eller mindre avancerade metoder. Med hjälp av Dropbox blir det hela oerhört enkelt, ett faktum är att det är så smidigt att du inte ens behöver tänka på det eftersom allt sköts helt automatiskt. Som en bonus kan du dessutom dela med dig av dina filer och foton till vänner och bekanta på ett oerhört lätt sätt. Läs mer om Dropbox här...

blogg.expressen.se: Blomstrande växter
Jag har alltid älskat allt som växer, både djur, natur och barn. Osökt, så för detta tankarna till mina ekologiska projekt, min kärlek till att hjälpa barn samt även värnandet om djuren. När mina vänner var hemma hos mig i lördags på en liten påskfest, så frågade hur det kom sig att alla mina över 80.... blommor kan se så starka och gröna ut. Hmm... tänkte jag, och drog en parallell till mina otaliga omplanteringar och min lyhördhet inför om blommorna är felplacerade m.m. MEN idag kom jag på varför de mår så bra... *ler*br Jag reflekterar inte längre över alla mina husmorsknep men det här knepet är faktiskt riktigt grymt. Jag vattnar helt enkelt blommorna med kaffesump och har så gjort de senaste 5 åren. Jag kommer inte ihåg varifrån det kommer men OJ OJ OJ vad blommorna växer och frodas. Testa så ska ni få se br Kram på er

Inga kommentarer: