måndag 23 juni 2008

Noreply@blogger.com (Sofie) påstår: Jag fortsätter spåna...

Svensk IT-blogg
Läste precis ett inlägg på drommhuset.blogspot.com och det fick mig att hoppa av glädje. Vissa åsikter som beskrivs är rent utav intressant, men jag håller inte alltid med om allt. noreply@blogger.com (Sofie) skriver mycket underbara saker.

Likväl vill jag passa på att tipsa er om Jag fortsätter spåna..., berätta gärna om du håller med mig i kommentarerna nedan!

noreply@blogger.com (Sofie) skriver bland annat:
På olika köksalternativ För helt plötsligt har sambon börjat lagt sig i hur det ska se ut, kanske för att han är trött på mitt tjat ang. diskbänk och skåplucksval, kanske för att han har insett att det är sista chansen att vara med och påverka så att det inte blir FÖR "pluttignuttigt", som han så fint uttryckte det Han är helt klar med att ett kök i en lantlig stil vill han INTE ha, utan mer åt det moderna hållet, något som jag våndats mellan i ett bra tag nu. Vill inte heller att det ska bli för "pluttignuttigt", men jag velar ändå mellan dessa två stilar.Nu har jag lusläst varenda inredningstidning på jakt efter fina kök som skulle passa mig och sambo och båda tycker att detta kök är fintVisas i den underbara boken NORDLIV och det är TineK, känd dansk designer som äger det vackra köket.Ett rent och enkelt kök som vi båda fastnat för, danskarna dom kan domTycker att det är riktig fint att bland modernt med gamla ting...Önskar alla en skön lördagKram Sofie


Vad tycker ni om detta?


Detta har andra skrivit:

drommhuset.blogspot.com: Köksplaner
Hittar så många fina kök och jag kan inte bestämma mig Att det ska vara så svårt att komma fram till ett beslut *gha* Juni närmar sig, då den stora förvandlingen ska äga rum, och jag vet fortfarande inte riktigt hur jag vill att det ska se ut.Men mina val har ändå minskat, jag vet nu att jag vill ha en porslinsho och stenskivor, men valet mellan mattsvart granit eller marmor har jag inte kommit fram till än...Kungsäter Kök har mååånga fina kök, nu ska vi dock ha ett prisvärt kök ifrån IKEA och lägga krutet på detaljerna istället så som finare bänskivor mm. Men man kan ju få drömma och framför allt hämta massor av härlig inspirationKöket på bilden heter Gårdshorn och kommer från kungsaterkokI det köket har man mixat marmor med svartbetsade ekskivor, kanske ett alternativ?Kram Sofie

inredningskaos.blogspot.com: Kökstankar
Detta kök från Ikea ser jag överallt just nu, och jag blir mer och mer förtjust. När vi så småningom ska fräsha upp vårt kök så ska vi ha dessa luckor, och även hyllorna, men de ska kanske vara vita istället.. får se hur det blir. Jag ska verkligen försöka kopiera detta så gott det går, trots att vårt kök är betydligt mindre och har blått kakel som ska få sitta kvar.Bild från ikeaVi har även snackat om att sänka taket som de gjort här på bilden, och fälla in spotlights. Vi har skåp som inte når ända upp i taket de är inte ens nära.. och vi ska därför lägga till extra skåp ovanför de vi redan har, för att ha lite extra förvaring. Det kanske är svårt att se framför sig då jag inte visar någon bild på vårt eget kök, men på bilden nedan ser man ett lagom stort mellanrum mellan tak och skåp.Bild från hemnetDet ska bli väldigt spännande när vi väl tar tag i köket. Jag vet inte om vardagsrummet kommer fixas först, men det är nog lite enklare. Och det känns lite mer angeläget då tapeterna är superfula och jag snart får panik över dem.. vi kanske river ner tapeterna en regnig sommardag Läs även andra bloggares åsikter om kök, renovering, ikea, hemnet, luckor, tapet, kakel, skåp, sommar,

drommhuset.blogspot.com: Sol, värme och god mat...
Nu har vi äntligen gjort slag i saken och beställt en resa, där hela familjen bara ska njuta i solen och äta god mat Resmålet blir Turkiet och Alanya i början på september, där vi ska spendera två veckor på ett all inclusiv hotell och bara slappa. Ska bli så skönt att bara sätta sig till dukat bord, slippa städ och tvätt och bara ge all tid till barnen. Vi ska helt enkelt bara NJUTA *underbart* Det är ett par månader kvar, men det är bara bra, för då hinner jag komma i form efter julhelgernas matfrosseri och sen är det så skönt att ha något att längta till....Fast jag kan inte riktigt släppa att jag kunde fått ett nytt fint kök från IKEA för de pengarna, vågar jag ens yppa det här hemma tro*hi hi*Nepp, det ska bli sååå otroligt skönt att komma bort och ett kök blir det inom en snar framtid ändå har jag bestämt Bilder från www.ving.seBikini 289 och Sandaler 369 från www.laredoute.se Trevlig helg på er alla Kramar Sofie

Inga kommentarer: