onsdag 9 juli 2008

Sanslöst söt! Kolla: Rastlös

Svensk IT-blogg
Kära bloggare och andra läsare, kolla in johannasjowe.blogspot.com innehållet där fick ialla fall mig att börja se mig fundersamt omkring. Mycket av det är ju SÅ söt, men man ska inte avfärda allt på nätet. noreply@blogger.com (Johanna) skriver ett och annat roliga.

Om jag får (klart jag får hihi) så vill jag tipsa er om de här Rastlös. Ta ändan ur vagnen och säg vad du tycker om det som står här nedan.

noreply@blogger.com (Johanna) skriver på detta viset:
Jag vill verkligen måla om hemma igen. Inte för att jag behöver utan för att jag är grymt rastlös. Har redan målat om två gånger och möblerat om fler än så under den här tiden som jag bott i den här lägenheten. Funderade idag när jag satt i soffan och inte tog mig för att göra nåt annat vettigt, på om jag ska ta och ge mig på en ommöblering av just vardagsrummet. Har egentligen inte så många alternativ eftersom jag har snedtak, fönster och dörrar mest överallt. Men någon förändring borde jag faktiskt kunna åstadkomma. Eller ska jag kanske ge mig på att tapetsera om en vägg i köket. Hmm. Svårt.Förut så flyttade jag då den här rastlösheten slog till. Jag har flyttat sjukt många gånger. På rikt. Sjukt många.Jag orkar inte med fler flyttar just nu så min plan är att bo i den här lägenheten till nästa sommar. Till att börja med. Det återstår ju att se om det blir så.Jag hatar att flytta men jag älskar att göra om, fixa till och kastage bort saker som inte längre behövs. Renande.Rastlösheten just nu beror nog lite på att jag inte riktigt kan slappna av i att kreativiteten tagit sig semester utan förvarning. Det började för lite mindre än tre veckor sen. Jag hoppas att helgen kan kicka igång den igen. Saknar den ohyggligt mycket.Känner mig lätt apatisk och försöker jag se på tv så finns inget vettigt att se. Mina arbetstider gör ju att jag är hemma när de sämsta av de värdelösaste programmen går. Tidig eftermiddag.Imorgon ska jag i alla fall se de fyra avsnitt In treatment jag missat. Halleluja för inspelningsbar teknik.


Man kan ju bara hoppas på att bli svept av molnen...Tyck till om det här mina vänner!

Detta har andra skrivit:

johannasjowe.blogspot.com: Ramones blir dagens
Jag blir grymt imponerad av alla som orkar med att först klä sig, fota sin outfit och sen blogga om vad de har på sig för dagen. Kanske lyckas de med ett klädbyte för kvällens aktiviteter. Det som imponerar mig mest är att de alltid vet vart de köpt alla kläder, vad de kostade, vad de hade på sig när de inhandlades och en hel hög med annan info.Jag klär mig i stort sett två minuter innan jag lämnar lägenheten. För jag glider alltid omkring i mina skönaste och sunkigaste myskläder när jag är hemma. Det är ju ohyggligt mycket skönare att dona på i ett par klassiska mjukisbyxor är i ett par jeans. För ärligt talat. Hur sköna är egentligen jeans? Inte är de miljövänliga heller.Jag kommer inte orka med några outfitbloggar så jag tänkte köra lite dagens låt istället.Så låten för idag blir Ramones I believe in miracles.

aes25.blogspot.com: Utmaning
Utmanad av MissJeni blev ju jag förra veckan. Kanske dags att göra den där listan nu. Jag är ju inte den som tackar nej till gratis bloggmaterial en dag som denna..ReglerBeskriv först reglernaSvara på alla frågorVälj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningenFem saker som finns på din Attgöralista idag? Jobba...... Försöka vakna till så första punkten inte känns lika tung. Äta lunch, köttbullar Åka hem Redigera de sista bilderna på systersonen så de är klara att skickas över till systern.Vad gjorde du för 10 år sedan?Hade sommarlov, var antagligen ute och seglade med familjen. Men just vid den här tiden på dygnet så sov jag, den lyxen har jag inte längre nej jag är inte bitter.. inte allsStällen du bott på?Stenhamra och Kungsberga ute på Färingsö, Stockholm, Sverige, Världen..Fem saker du skulle göra om du var biljonär? Köpa grymmare kamera, varför inte en Canon 1D mark om man ändå har råd liksom..? Sluta jobba haha, jag har bara jobbat i 3 veckor men ändå.. Resa överallt och fota allt Köpa en stor fin lägenhet och inreda den precis som jag vill. Dela med mig.. för så mycket pengar behöver jag egentligen inte.Personer du vill veta mer omDe som vill göra listan får göra den och gärna säga till såklart

aes25.blogspot.com: Underbar bild!
Seriöst Jag älskar att få kommentarer, särskilt om de är snälla och personen bakom kommentaren gillar min blogg eller mina bilder eller både och.Men när det når den här nivån.. jag vet inte vad jag ska säga. Det är ju inte direkt konstruktiv kritik som jag också tydligen har något emot i vissa fall, gränsen är hårfin . Men vad fan får jag ut av att få höra att det är en underbar bild från hundra olika personer lite överdrift...?Nu vill jag inte att ni som inte har mer att säga än "underbar bild" ska sluta att kommentera.. Men vi gör så härJag önskar att ALLA som läser min blogg jag vet att ni faktiskt är ganska många, fler än tio lämnar en kommentar. Ärlig som bara attan ska den vara, men inte elak. Om mig, mina bilder, vad fan ni nu vill ha sagt. Jag vill att ni ska säga vad ni tycker, även om ni inte får svar på det ni säger. KOMMENTERA FÖR I HELVETE

Inga kommentarer: