torsdag 3 juli 2008

Distansjobb är bara underbar!

Svensk IT-blogg
Hittade av en ren tillfällighet ett inlägg på teknoit-hardware.blogspot.com och det fick mig verkligen att nervöst vanka av och an. Endel synpunkter som står där är ju helt underbar, men jag kan faktiskt se någon sanning i det! noreply@blogger.com (Dan O.P. Sandberg) skriver endel snygg grejer .

Vill verkligen tipsa er alla om Distansjobb!, berätta vad du tycker om det som står nedan!

noreply@blogger.com (Dan O.P. Sandberg) skriver bland annat:
Distansjobb, hand upp Jag gillar att jobba hemma. Jag har gjort det sedan 1990, snart 20 år minsann Man njuter av årstiden, av miljön hemma, av kärnfamiljen med fru sedan 1985 och tre egna barn, samtidigt som man kan vara hur modern och lönsam som helst. Starta med att jobba hemifrån eller från sommarstugan och må bra Testa vad chefen säger Tekniken finns, bara läs på den här bloggen, och varannan svensk lär vilja distansjobba enligt en Teliaundersökning genomförd bland 2 029 personer.Idag kan du göra det mesta som du brukar göra på kontoret från en annan plats. Dagens teknik gör det enkelt att stanna kvar i sommarstugan någon vecka till. Vidarebefordra din epost till mobilen eller ha telefonmöten blott två av många möjligheter.Att jobba utanför kontoretNå företagets intranätserver med 3Gkort i datorn Fixa ett 3Gkort till din bärbara dator och du kan koppla upp dig mot företagets intranät och nå epost och dokument. Eller sätt dig på Waynes Coffee, köp ett surfkort och du kan göra detsamma med hög bredbandsfart.Hela kontoret i handdatorn Använd din handdator för att hantera epost, kolla kalendern och för att nå Internetintranät eller företagets affärssystem i mobilen.Läs din epost i mobilen Välj en eposttjänst som gör att du kan ha tillgång till epostlådan, adress och telefonregister, kalendern med mötesfunktion via mobilen. Eposten skickas direkt till din mobil, utan nedladdning. Läs även andra bloggares åsikter om distansarbete, Internet, mobil, mobilt, bredbandsoperatör, bredbandTeknoIThardware RSS


Vad tror du om det här?

Lite mer spännande saker:

www.nyamobiler.se: Sök synonymer och få korsordshjälp med mobilen
Mobilize.se har nu till sommaren lanserat två smidiga nyttotjänster. Genom dem kan du nu på ett enkelt sätt via sms eller mobilsida hitta synonymer eller det ord du letar efter i ditt korsord. Bra när du ligger i hängmattan och inte hittar lösningen på ditt korsord, eller när du vill nyansera sommarhälsningen och skriva några ...

inredningskaos.blogspot.com: Lite kärlek
Idag är det 5 år sedan sambon och jag blev ett par Vi ska inte fira det särskilt idag utan väntar tills på fredag då vi ska ut och äta italienskt Vi har också bestämt att vi ska byta presenter, och jag undrar om ni har några bra tips på fyndiga, kärleksfulla, uppskattade, romantiska, roliga eller spännande presenter som jag kan sno av er? ;Jag har redan lite förslag på vad jag ska göra, men man vet aldrig vad det döljer sig för fantastiska ider där ute bland bloggläsarna Läs även andra bloggares åsikter om kärlek, årsdag, present, tips, ider, förslag,

cattiullstrom.blogspot.com: Veckans citat:
Jag brukar inte återge mina "Veckans ..." i mina inlägg, men det här är så klockrent. Folkpartisten Mikael Trollin säger till Politikerbloggen att han "anser att vad betong och batongliberalerna har gjort för liberalismen är vad Bin Ladin har gjort för islam". Appropå FRAlagen, förstås.I övrigtFredrik Pettersson utmanar Weimers på debatt angående könsneutrala äktenskap... under Euro Pride. Jag tvivlar på att Weimers kommer våga, men hoppas att han motbevisar mig.Till helgen ska jag segla ner till Gotland för Almedalsveckan. Eftersom det känns lite riskabelt att ta med sig datorn på segelbåten kommer bloggandet att ta en liten paus i och med detta. Så länge får ni hålla till godo med den här artikeln jag skrivit i PalmeCentrets nyhetsbrevLäs även andra bloggares åsikter om politik, folkpartiet, FRA, Kdu, äktenskap

Inga kommentarer: